تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


جعفرزاده: تندروها استغفار کنند
تاريخ خبر: سه شنبه، 23 تير 1394 ساعت: 15:49

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا،‌ غلامعلی جعفرزاده در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان در احقاق حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای، گفت: فارغ از همه نگاه‌های سیاسی کسانی که به تیم مذاکره کننده ظلم کردند و بی‌احترامی کردند باید استغفار کنند و بعد از حمایت رهبری و به نوعی تقدیر و تشکر ایشان از تیم مذاکره کننده انتظار داشتیم برخی از جریانات از نگاه و نظرات خود بازگردند اما اینگونه نشد.

 

وی افزود: من فکر می‌کنم با توجه به این‌که کار دولت در مسأله هسته‌ای به نتیجه مطلوبی رسید برخی از جریانات و افرادی که موضوع را افراطی دنبال می‌کردند این درس عبرت را بگیرند که متناسب با خواست ملت حرکت کنند و خود را عاقل‌تر از عقلا و تافته جدا بافته ندانند.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تصریح کرد: تیم دکتر ظریف به عنوان یک پتانسیل مبتکر و خلاق ایرانی اهداف مذاکرات را به ثمر رساند و مردم از این اتفاق راضی و خوشحالند.

 

وی تأکید کرد: امروز و بعد از توافق، تندروها ساکت شدند و امیدوارم از این اتفاق درس گرفته باشند و به روند گذشته خود ادامه ندهند. اما باید به این جریانات فرصت دهیم و به یکباره نمی‌توانند خود را اصلاح کنند و دولت نیز توانست بسیار خوب به یکی از وعده‌های اصلی خود عمل کند.

 

جعفرزاده خاطرنشان کرد: توافق و دستاورد آن فراتر از چیزی بود که برخی تصور می‌کردند و دستاوردها ارزشمندتر از پیش‌بینی‌ها بوده و من فکر می‌کنم این اتفاق یک فتح باب خوبی برای عبرت گرفتن تندروها شد.

 

وی افزود: در حوزه اقتصادی توافق همراه با باطل شدن اجماع صهیونیستی – عربی برای منزوی کردن ایران همراه بود و الان ایران با توجه به توان و ظرفیت‌های خود می‌ تواند در عرصه منطقه‌ای و جهانی نقش جدیدی ایفا کند و از بن بستی که ناشی از تحریم‌های به قول آن آقا کاغذ پاره بود خارج شدیم.

 

نماینده رشت، تأکید کرد: دولت باید با هوشیاری از منافع ایجاد شده از توافق استفاه کند و با تدبیر آن را در کشور با یک برنامه راهبردی هزینه کند و توجه به خواست مردم و جوانان در این میان باید مهم باشد.