تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


احیاگران بافت فرسوده از پرداخت ۱۰۰ درصد عوارض معاف می‌شوند
تاريخ خبر: يکشنبه، 11 خرداد 1393 ساعت: 10:43

به گزارش شهرداری نیوز، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این‌که شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده سال گذشته بالغ بر۳۰۰ میلیاردتومان تخفیف داده است، گفت: احیاگران بافت فرسوده از پرداخت ۱۰۰ درصد عوارض معاف می‌شوند.

فتح‌اللهی گفت: دولت در زمینه نوسازی بافت‌ فرسوده نقش مهمی را برعهده دارد و ضرورت دارد تا با همکاری با مدیریت شهری و شورای شهر تسهیلات لازم برای نوسازی و بهسازی بافت‌ فرسوده فراهم شو‌د.

وی با اشاره به این که ورود دولت به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده طی سال‌های گذشته ناکافی بوده است، گفت: مجموعه تخفیفات شهرداری برای نوسازی بافت‌ فرسوده طی سال‌های گذشته بیش از 300 میلیارد تومان بوده و انتظار می‌رفت که به همین میزان هم پتانسیل بودجه عمومی در خدمت نوسازی قرار گیرد تا همپای نوسازی مسکن، خدمات و سرانه‌های 7 گانه نیز نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بحث نوسازی بافت‌ فرسوده از منظر آرمانی، واقعیت‌های شهری، مدیریتی، بحران‌های اجتماعی و غیره به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند تلاش ویژه و البته متفاوت با گذشته است، تصریح کرد: تهران شهری زلزله‌خیز است که گسل‌های بسیاری در آن وجود دارد، بنابراین با توجه به این‌که حدود 3 هزار و 268 هکتار از شهر تهران را بافت‌ فرسوده با 3 مولفه ریزدانگی، نفوذ‌ناپذیری و ناپایداری تشکیل می‌دهد و حدود 14 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد، لازم است مدیریت شهری و دولت توجه به بافت‌ فرسوده را یکی از دغدغه‌های خود بدانند.

فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کرده است، افزود: شهرداری 100 درصد عوارض را از شهروندان برای احیای بافت فرسوده دریافت نمی‌کند که طبق قانون باید 50 درصد را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه 5 ساله توسعه، دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه 10درصداز بافت‌ فرسوده هستند که در همین راستا شهرداری تهران از سال 1387 تاکنون به ارائه بسته‌های تسهیلات تشویقی که منتج از نتایج طرح تفصیلی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران بوده پرداخته است.