تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


رونمایی از پروژه های زیست محیطی در منطقه 22 ؛ به زودی
تاريخ خبر: يکشنبه، 17 خرداد 1394 ساعت: 10:55

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،واحد محیط زیست وانرژی حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه 22 با رونمایی از پروژه های جدید این منطقه که با محیط زیست همگام و سازگارند، گام دیگری در تحقق بکارگیری انرژی های نو در پایتخت برداشته است.

این پروژه ها به زودی در قالب ساختمان انرژی، بوستان انرژی، پمپ حرارتی زمین گرمایی و پکیج تصفيه فاضلاب به بهره برداری می رسند تا شهرداری منطقه 22 به عنوان منطقه پیشتاز در کسب گواهینامه های زیست محیطی، گام دیگری در راستای تحقق اهداف زیست محیطی خود برداشته باشد.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در این باره گفت: با تجهیز 3 ساختمان اصلی منطقه شامل ساختمان اسکان کارگری و شهرداری ناحیه یک همچنین سرای محله زیبادشت بالا به المانهای انرژیهای نو همچون نیروگاه خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، توربین بادی- هیبریدی و ... این ساختمانها پس از بهره برداری بعنوان ساختمان انرژی به شهروندان معرفی می شوند. بوستان دوستدار کودک واقع در ناحیه یک منطقه نیز با تجهیز به 11 پایه چراغ خورشیدی، 5 آلاچیق خورشیدی مجهز به توربین بادی – هیبریدی برای تامین برق خود، بعنوان بوستان انرژی، نمونه ای کامل از چگونگی بکارگیری انرژیهای نو و تجدید پذیر را به نمایش خواهد گذاشت.

وی در ادامه از به کارگیری پمپ حرارتی زمین گرمایی به عنوان اولین پمپ به بهره برداری رسیده در شهر تهران با قابلیت تامین سرمایش و گرمایش در منطقه 22 خبر داد و افزود: این پمپ با قدرت 5 تن، برای تامین سرمایش و گرمایش فضای اداری ساختمان سرای محله بکار گرفته خواهد شد.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه پروژه دیگری که به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود، راه اندازی اولین پکیج فاضلاب در 20 چشمه از سرویس های بهداشتی فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر است ، تصریح کرد:  این پکیج بنحوی طراحی شده که امکان تصفیه و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده سرویسهای بهداشتی را در آبیاری بوستان جنگلی چیتگر فراهم می کند. حجم پکیج تصفیه فاضلاب 14 متر مکعب است و کیفیت پساب خروجی آن مطابق با استانداردهای روز اروپاست.