تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


نتیجه بررسی در خواست افزایش قیمت خودرو هفته آینده اعلام می شود
تاريخ خبر: چهارشنبه، 30 ارديبهشت 1394 ساعت: 10:52

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو ناظر شورای رقابت گفت : شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو شدیدا مخالف است .

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : البته یک درصدی هم که قبلا عنوان شد با موافقت شورای رقابت صورت گرفت اما پس از آن شورای رقابت و همچنین دولت نیز با هر گونه افزایش قیمت خودرو مخالفت نمودند.

وی با اشاره به اعلام سیاست دولت در مخالفت با افزایش قیمت ها در سال جاری تصریح کرد : شورای رقابت و دولت معتقدند که در گذشته قیمت خودرو به صورت کذایی افزایش یافته است .

وی تاکید کرد :  با کاهش نرخ ارز و کاهش تدریجی نرخ تورم باید قیمت ها نیز متعادل شوند در حالی متاسفانه به جای اینکه بازار معتدل شده و در اختیار دولت قرار گیرد به نظر می رسد نظارت بر بازار از دست دولت خارج شده است.

وی  تاکید کرد : متاسفانه امروز هرکسی به هر نحوی که دوست دارد در خصوص قیمت ها اعمال نظر میکند اما به هر ترتیب شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو به طور جد مخالف است و  به زودی این مساله مصوب و اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت : در سال گذشته نیز شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری را تدوین و اعلام کرد اما هیچ کدام از شرکتهای خودروساز دستورالعمل شورا را به طور صحیح اجرایی نکردند.

عضو کمیسیون اقتصادی درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد : البته نظارت درستی نیز بر جریان قیمت ها در سال گذشته صورت نگرفت اما به تدریج نظارت و کنترل ها در حال افزایش است.

وی همچنین در خصوص استفاده شورا از گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکتهای خودروساز خاطر نشان کرد : البته تاکنون این گزارش ارائه نشده است اما در صورتی که  ارائه شود از گزارش فوق در جریان بررسی ها استفاده شده و در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

وی گفت : هفته آینده شورای رقابت در خواست شرکتها در خصوص افزایش قیمت خودرو  را مورد بررسی قرار داده و نسبت به این موضوع اعلام نظر خواهد کرد.