تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


پارکینگ طبقاتی در مجاورت تونل امیرکبیر ساخته مي شود
تاريخ خبر: يکشنبه، 20 ارديبهشت 1394 ساعت: 13:16

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در کارگاه احداث پارکینگ فوقانی تونل امیرکبیر، بر ضرورت رفع موانع اجرایی به منظور بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید کرد .

علیرضا جاوید در ادامه بازدید های میدانی از پروژه های عمرانی پایتخت، از تونل امیرکبیر و پارکینگ طبقاتی مجاور آن بازدید کرد.

وی با بیان آنکه اهمیت کارکردهای ترافیکی تونل امیرکبیر نسبت به پروژه هایی همچون تونل توحید و تونل نیایش کمتر نیست، یادآور شد: اگرچه تونل امیرکبیر دارای ابعاد کوچکتری نسبت به این تونل ها است اما در یک بافت متراکم و نسبتا فرسوده شهری احداث شده و از این رو عملیات اجرایی آن، دشواری های خاص خود را داشته است.

بهره برداری از تونل شمالی امیرکبیر در اردیبهشت ماه سال 1393، ارتباط یکی از پرترافیک ترین مناطق هسته مرکزی پایتخت با بزرگراه امام علی(ع) را برقرار کرد. تونل امیرکبیر در بخش حدفاصل سه‌راه امين‌حضور تا بزرگراه اما‌م‌علي(ع) احداث شده است. طی یک سالی که از بهره برداری تونل شمالی امیرکبیر می گذرد، این معبر زیرزمینی 1710 متری نقش موثری در هدایت بار‌سنگین ترافیک منطقه بازار و سه‌راه امین‌حضور به یکی از مهمترین بزرگراه‌های پایتخت داشته و در نتیجه به ظرفیت معابر نه چندان عریض مرکز پایتخت افزوده شده است