تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


برنامه های سالگرد ارتحال امام در شهرداری منطقه3
تاريخ خبر: سه شنبه، 30 ارديبهشت 1393 ساعت: 10:14

به گزارش شهرداری نیوز، قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 3 در رابطه با برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) گفت:هر ساله با نزدیک شدن مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، شهرداری منطقه 3 فعالیت خود را در دو بخش آغاز می کند.

ارسلان رمضانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: چندین دستگاه اتوبوس جهت تسهیل در نقل و انتقال هموطنان عزیر به حرم مطهر حضرت امام ، در روز 10خرداد ماه در 12 سرای محله منطقه 3 آمده خدمت رسانی می باشند. همچنین چندین ایستگاه صلواتی در سرای محلات منطقه، بویژه در دو امام زاده قاضی الصابر و اسماعیل در روزهای 10 تا 14 خرداد نیز برپا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری "شب های خاطره" در این ایام خبر داد و افزود:از آنجایی که مرکز" نام،یاد و اندیشه حضرت امام(ره)" در منطقه 3 مستقر است لذا کلیه هماهنگی های لازم جهت برگزاری شب های خاطره در این منطقه انجام می شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: در فراخوانی که توسط شهرداری اعلام شد؛ مسابقات فرهنگی ، وبلاگ نویسی ، دلنوشته، خوشنویسی و... در نواحی شش گانه منطقه برگزار می شود که به بهترین آثار نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی از برگزاری نشست های معرفتی یا تریبون آزاد تحت عنوان "حرفهای معرفتی" خبر داد و گفت: این نشست ها با محوریت ابعاد شخصیت امام(ره) ، با حضور اساتید و علاقمندان این بخش و با مشارکت خانه قرآن و عترت برگزار می شود.

رمضانی تصریح کرد:همچنین نمایشگاههایی با عرضه محصولات فرهنگی شامل اشعار و تصاویر حضرت امام(ره) و محصولات مرکز نشر حضرت امام(ره) و نشر معارف مورد عرضه و بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 3 افزود: در بخش دیگر از فعالیت ها ، با همکاری مناطق مختلف، کارفرهنگی مشترکی در مرقد حضرت امام(ره) انجام خواهد شد. "امام دانایی و خورشید ولایت" از جمله این کارهای مشترک فرهنگی است.

وی ادامه داد: در خصوص ابعاد شخصیت،رفتار و سیره مقام معظم رهبری که استمرار ولایت مداری حضرت امام است مجموعه فرهنگی تحت عنوان "خورشید ولایت" در حرم دایر خواهد شد که در آنجا بیش از 80 غرفه با تنوع محصولات گوناگون فرهنگی به شخصیت مقام معظم رهبری می پردازند.

وی در خاتمه گفت:امسال توانستیم از ظرفیتهای محله و کانون های ثبت شده در سرای محلات استفاده نماییم که این امر باعث مردمی تر این مراسم شده است.