تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


افزایش 30 درصدی میزان بارندگی در استان تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 30 فروردين 1394 ساعت: 08:51

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به افزایش 30 درصدی میزان بارندگی در استان تهران نسبت به سال گذشته گفت: با این حال باید همواره صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهیم.

علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مجموع بارندگی از ابتدای سال آبی تا 29 فروردین ماه امسال اظهار کرد:  مجموع بارندگی حدود 209 میلیمتر بوده است که این رقم افزایش 29.8 درصدی بارندگی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه مجموع بارندگی در استان تهران در این زمان، 11.8 درصد نسبت به متوسط بلند مدت کاهش داشته است افزود: اگرچه شاکر خداوند بزرگ برای بارش رحمت الهی هستیم اما باید دانست که شهر تهران جزو مناطق خشک و نیمه خشک است و باید همیشه در مصرف آب صرفه جویی صورت بگیرد.

شاعری از افزایش 50 درصدی میزان حجم آب مفید پشت سدها نسبت به روز مشابه در سال گذشته تصریح کرد: آمارها همچنین از افزایش حدود 1 درصدی جمع آب مصرفی از ابتدای سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال گذشته خبر می دهد که این امر باید مورد توجه قرار گرفته و از مصرف بی رویه پرهیز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع تولید آب محدود است افزود: برای مقابله با بحران آب ، راه حل کوتاه مدت وجود ندارد و تنها راه حل صرفه جویی در مصرف آب است.

شاعری در پایان تصریح کرد: اجراي مقررات ويژه در شرايط هشدار، بازسازی و نوسازي شبکه هاي فرسوده توزیع آب، تفكيك شبكه آب خام از آب شرب، جريمه مشتركان پر مصرف، بازدید و پايش مستمر و دوره اي از کنتورها و شبكه توزيع آب و رفع نواقص مربوط، آموزش و فرهنگ سازي و هشدارهاي لازم‌ در مواقع بحران،‌ از جمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود.