تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


برنامه مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو در سال 1400 چیست؟
تاريخ خبر: چهارشنبه، 18 فروردين 1400 ساعت: 12:52

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برنامه های مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه موضع مجلس قانون گذاری است یکی از برنامه های کمیسیون صنایع برای افزایش تولید در سال جدید تنقیح قوانین متعارض مجلس است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برنامه های مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو سخن گفت.
 
علیرضا سلیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه موضع مجلس قانون گذاری است یکی از برنامه های کمیسیون صنایع برای افزایش تولید در سال جدید تنقیح قوانین متعارض مجلس است. شایان ذکر است که بخشنامه ها ،دستورالعمل ها و مصوبات هیات دولت نیز قانون هستند که به حوزه دولت مرتبط می شود اما قوانین عادی که مجلس تصویب کرده نیاز به تنقیح دارند که قطعا به آن ورود پیدا می کنیم و در صدد این هستیم که قوانین دست و پا گیر را اصلاح و بازار تولید را روان تر کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین اجرای قوانین معطل که دولت در اجرای آن کوتاهی کرده است از دیگر برنامه های مجلس است. به عنوان مثال در صورت قطع برق واحدهای تولیدی دولت باید آن را جبران کند یا انشعابات باید تا درب واحدهای دولتی باشد اما متاسفانه دولت این قوانین را اجرا نکرده است. ساماندهی بازار خودرو و فولاد نیز در دستور کار مجلس است و در حوزه قاچاق کمیسیون صنایع با همکاری مشترک کمیسیون های اقتصاد و قضایی مدیریت و جلوگیری از قاچاق را دنبال خواهد کرد.
 
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوانین متعارض و خلاهای قانونی از موانع تولید هستند که حتما در این زمینه با دولت مکاتبه جدی خواهیم داشت و بر حوزه هایی که دولت بی توجهی و کم توجهی کرده نظارت خواهیم کرد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه تنظیم بازار خودرو یک کار اجرایی و مرتبط با حوزه دولت است اما در صورت وجود خلا قانونی در این بخش دولت می تواند از مجلس درخواست قانون گذاری کند و به سرعت در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.