تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


آغاز احداث تونل صیاد شیرازی پس از اتمام مطالعات
تاريخ خبر: پنجشنبه، 25 ارديبهشت 1393 ساعت: 10:27

به گزارش شهرداری نیوز، مازیار حسینی از اجرای عملیات احداث تونل صیاد شیرازی پس از اتمام مطالعات آن خبرداد.

مازیار حسینی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال جاری طرح‌ها و ایده‌های ویژه‌ای برای منطقه بازار پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تونل صیاد شیرازی یکی از این پروژه‌هاست که احداث آن پس از پایان مطالعات آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون در مرحله مطالعات است، افزود: این تونل جهت کاهش بار ترافیکی همانند تونل امیرکبیر فاقد ورودی مستقیم به منطقه بازار است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی احداث مجتمع‌های خدماتی و پارکینگ‌های طبقاتی در این پروژه تصریح کرد: طراحی این تونل به گونه‌ای است که از زیر با این مجتمع‌ها ارتباط برقرار خواهد نمود.

وی با بیان اینکه شهروندان از طریق سیستم حمل و نقلی پاک پیش‌بینی شده قادر خواهند بود خود را به روی این تونل منتقل نمایند و به همین شیوه از داخل تونل بازگردند، افزود: طراحی تونل صیاد شیرازی اینگونه است و مطابق با آن به انجام خواهد رسید.

حسینی با یادآوری دوباره اینکه اجرای این تونل نیز همانند تونل امیرکبیر جهت کاهش بار ترافیکی بازار است، خاطرنشان کرد: هدف شهرداری تهران آنست که منطقه بازار را از زیرپای ماشین‌ها خلاص نموده و با جایگزینی حمل و نقل عمومی پاک مانند ترانوا و خودروهای برقی ضمن ایجاد محل مناسبی جهت تردد عابران به سبب تحولی در منطقه مرکزی تهران شود.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پایان دستور شهردار و تاثیر شورای شهری لازم اجرای این طرح دانست و خاطرنشان کرد: در صورت تایید شورا این پروژه تا چند سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.