تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تولید ۱۳ رام قطار مترو با طراحی جدید ۸ واگن
تاريخ خبر: سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت: 16:09

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،شهرداری تهران در حال مذاکره با شرکت واگن سازی تهران برای عقد قرارداد تولید ۱۳ رام قطار مترو با سهم داخلی سازی ۵۰ درصدی است.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان این مطلب گفت: دریافت مجوز‌های عقد قرارداد از هیات مدیره و مجمع عمومی مترو به ریاست شهردار تهران انجام شده است. همچنین مذاکرات با شرکت واگن سازی تهران برای عقد قرارداد ۱۰۴ دستگاه واگن به مراحل نهایی رسیده است که به زودی منعقد خواهد شد.
 
او با تأکید براینکه ۱۰۴ دستگاه واگن برابر با ۱۳ رام قطارِ هشت واگن است، توضیح داد: تاکنون در شبکه مترو تهران قطار هشت واگن وجود نداشته و هر رام قطار برابر با هفت دستگاه واگن است.
 
آقای امام با بیان اینکه خطوط ۳، ۴ و ۷ مترو تهران، برای قطار‌های هشت واگن طراحی و ساخته شده است، افزود: باتوجه به اینکه تاکنون در این خطوط قطار‌های هشت واگن وارد مدار نشده‌اند، استفاده بهینه هم از ظرفیت خطوط ۳، ۴ و ۷ نمی‌شود.
 
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان، بیان کرد: اگر این ۱۳ رام قطار وارد خطوط ۳، ۴و ۷ شوند، ظرفیت جابجایی مسافر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین سهم تولید داخلی سازی این ۱۳ رام قطار، ۵۰ درصد خواهد بود.