تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


برنامه اقدام برای بهسازی باغات تدوین شود
تاريخ خبر: چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت: 10:39

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران بر تدوین برنامه اقدام برای بهسازی باغات کن تاکید کرد.

محمد سالاری در حاشیه نشست ساماندهی و بهسازی باغات کن گفت: یکی از اولویت های جدی شورای شهر و شهرداری تهران موضوع ساماندهی قلمروهای عمومی و توجه به صیانت و حفاظت از باغات به هم پیوسته و انبوه شهر تهران است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه باغات کن با مساحتی بالغ بر یکهزار هکتار از جمله باغات ارزشمند انبوه شهر تهران و کشور ایران است. سلسله نشست هایی برای ساماندهی باغات کن با مشارکت صاحبان و ذی‌نفعان از جمله شهرداری منطقه۵، سازمان نوسازی شهرداری تهران، معاونت شهرسازی و معماری و سایر دستگاه‌های خدمت رسان منطقه به صورت مستمر برگزار  و گزارش‌های اقدامات اجرایی هر دو هفته یکبار ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این جلسات، مصوب شده است که شرح وظایف سازمان اجرایی که ماموریت ساماندهی باغات کن شامل بهسازی کوچه ها و نهرها، روشنایی، خارج کردن مشاغل نامتجانس مشخص شود و علاوه بر آن نظارت جدی هم بر فرایند بارگذاری‌های حداقلی برای ایجاد محدوده های تفرجگاهی و پذیرای گردشگری انجام گیرد.
 
وی تاکید کرد: به موازات این فعالیت‌ها سازمان نوسازی با همکاری شهرداری منطقه ۵ برنامه اقدام زمان بندی شده‌ای را پیگیری می‌کنند.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه اقدام کن، شامل بهسازی و مناسب سازی کوچه‌ها، نهرهای انتقال آب و جوی‌ها و نحوه دیوار کشی باغات با توجه به نوع مصالح و رویکرد و بافت بومی است.
 
سالاری تصریح کرد: مبحث روشنایی این عرصه وسیع که یکی از عرصه های بی دفاع شهری و خطرناک برای ساکنان و شهروندان است و زمان بندی برای مشاغل ناسازگار نیز از دیگر برنامه های اقدام بهسازی باغات کن است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نقشه‌های مربوط به نوع بارگذاری حداقلی باغات را شورای عالی شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری به منطقه ۵ ابلاغ کرده است، مقرر شد نقشه های کاداس احصا و از اداره ثبت دریافت شود و سازمان فاوا در سامانه شهرسازی شهرداری تهران بارگذاری کند و در نهایت شورای عالی شهرسازی فرایند ویژه صدور را در نظر بگیرد.
 
سالاری افزود: علاوه بر این قرار است کمیته راهبردی متشکل از سازمان‌ها، نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت خانه های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، شورای شهر و استانداری و ... که حدود ۱۳ نهاد هستند، تشکیل شود.
 
 سالاری ابراز امیدواری کرد: با مجموعه همکاری‌ها و همراهی‌های خوبی که از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان، در این محدوده وجود دارد شاهد ایجاد بزرگترین فضای تفرجگاهی و گردشگری شهر تهران در این محدوده باشیم.