تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا نداریم
تاريخ خبر: شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت: 14:53

 خبرگزاری مهر: سعید نمکی صبح شنبه در حاشیه افتتاح دانشکده پیراپزشکی درباره بیماری کرونا گفت: از همان ابتدا پس از اطلاع از شیوع ویروس جدید کرونا در چین، همه تیم‌ها را در مبادی ورودی مستقر کردیم و با دقت و وسواس فراوان مبادی را تحت نظر قرار دادیم و به محض اعلام وضعیت اضطرار توسط سازمان جهانی بهداشت، پرواز از چین به مقصد ایران و بالعکس را متوقف کردیم.

 
وی ادامه داد: همچنین با نظارت بی وقفه توانستیم کیس‌هایی که مشکوک به بیماری بودند و از چین به کشور وارد شده بودند را تحت نظر قرار دهیم و پریشب آخرین مورد که بستری بود، پس از آزمایش‌های مکرر، ابتلایش منفی اعلام و از بیمارستان مرخض شد.
 
گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا نداریم
 
وزیر بهداشت، به برنامه‌های برای پیشگیری از ویروس کرونا گفت: برنامه‌های ما به صورت مستمر در ۳۶ مبادی ورودی، دریایی و زمینی و هوایی استمرار می‌یابد و تمام موارد را تحت نظر قرار می‌دهیم و تاکنون آلودگی با ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است.
 
نمکی به اهداف سفر به مازندران اشاره کرد و گفت: طی پویش ۲۰۵۰ و تا هفته سلامت ۵۰ پروژه هر هفته و در مجموع هزار پروره افتتاح می‌شود و در دهه فجر نیز پروژه‌هایی را در استان‌ها از جمله مازندران اجرا کردیم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشکده پیراپزشکی و فناور‌ی های نوین را به عنوان اولین دستاورد دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد و گفت: مرکز آزمون‌های الکترونیک از دیگر طرح‌های افتتاح شده است.
 
وی همچنین به واقعه آتش زدن کتاب مرجع پزشکی اشاره کرد و گفت: فردی از روی نادانی کتابی که مورد توجه دانایان بوده را آتش زده است، اما وزارت بهداشت چندان به این موضوع نپرداخته تا اقدام آن فرد بزرگ جلوه نکند و طبق برنامه ریزی مستمر طب سنتی و طب مکمل را در نظام شبکه‌ای و آموزش پزشکی ادغام می‌کنیم تا با دست گرفتن کار توسط علما، آدم‌های سهل اندیش را خودبه خود از گردونه خارج کنیم.
 
نمکی درابره واردات دارو افزود: با تدبیر و همراهی همکاران، نزدیک به سه میلیارد دلار دارو و تجهیزات وارد کردیم و هیچکدام از این اقلام با حمایت آمریکا وارد نشده است و کمبود‌ها نیز کمتر از یک سوم میزان سال قبل است.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر یک کانالی برای ورود دارو‌ها و تجهیزات باز کردیم و اگر موفق باشد ادامه می‌دهیم و اگر نه کار واردات دارو‌ها و تجهیزات را از روش‌های خودمان ادامه می‌دهیم.