تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


اضافه شدن 3 پست برق جديد به شبكه متروي تهران تا پايان سال
تاريخ خبر: شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت: 11:51

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، حبیب‌اله رضایی ملک از افتتاح و بهره‌برداری 3 پست برق نوبنیاد، قلعه مرغي و آهنگ تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این 3 پست برق و نيز پست برق اكباتان كه در چهارم بهمن ماه به بهره‌برداري رسيده بود، شاهد افزایش ۵۰ درصدی توان جریان برق در خطوط مترو خواهیم بود.

حبیب‌اله رضایی ملک مدير امور تجهيزات این شرکت از اضافه شدن3 پست برق جدید به شبکه مترو تهران تا پایان اسفند ماه جاری خبر داد و عنوان کرد: شبكه مترو تاکنون برای تامین برق خطوط هفتگانه موجود و همچنین خط فرودگاه امام خمینی (ره) در مجموع از 10 پست برق استفاده می‌کرد.
 
او با اشاره به اینکه 3 پست برق جدید در نوبنیاد، قلعه مرغي و آهنگ جانمایی شده است، اضافه کرد: اکنون با اضافه شدن3 پست جدید که هر یک از 2 منبع اصلی تغذیه می‌شوند، تعداد پست‌های برق مترو به ۱۳ پست افزایش خواهد یافت.
 
او افزود: در نتیجه نه تنها از فشار بار پست‌های قبلی کاسته خواهد شد بلكه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط مختلف تسهیل شده و اتکاپذیری خطوط نيز افزايش خواهد يافت.
 
او با اشاره به اینکه برای احداث هر پست برق، زمینی در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ساختمان اصلی هر پست برق، بخش‌های مختلف از جمله اتاق کنترل، اتاق تابلوها، بخش اداری، باتری خانه و اتاق GIS را شامل می‌شود.
 
رضايي ملك در پايان عنون كرد: با افتتاح ايستگاه‌هاي مذكور تا پايان اسفند و نيز پست برق اكباتان كه پيش از اين به بهره‌برداري رسيده بود مي‌توان گفت توان جريان برق در خطوط مترو در سال 98 حدود 50 درصد افزايش يافته است.