تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


20 درصد از بودجه شهرداری بر پایه فروش املاک است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت: 14:32

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه فروش املاک در شهرداری امری طبیعی است که طی سال های متوالی انجام شده است، گفت: اظهارنظرهایی که درباره فروش ملک اقدسیه ارائه می شود، بدون در نظر گرفتن وجه های تخصصی بیشتر اظهار نظرهای سیاسی بوده است.

مجید فراهانی در واکنش به فروش ملک خیابان گلستان معروف به عمارت اقدسیه اظهار کرد: من تخصصی در حوزه میراث فرهنگی ندارم و طبیعتا در خصوص اینکه یک ملک دارای ارزش تاریخی است یا خیر نمی توانم اظهار نظر کنم، در این زمینه کارشناسان میزاث فرهنگی باید اظهار نظر کنند.
 
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: اظهار نظرهایی که در این باره ارائه می شود، بدون در نظر گرفتن وجوه تخصصی، بیشتر اظهارنظرهای سیاسی بوده است.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران دارای یک بودجه غیرنقد است، عنوان کرد: بودجه شهرداری تهران به 80 درصد نقد و 20 درصد غیرنقد تقسیم می شود. در بحث بودجه غیرنقد افرادی که به شهرداری تهران در خصوص صدور پروانه، تغییر کاربری و ... بدهکار هستند، با شرایطی به جای پرداخت پول نقد می توانند ملکی را به شهرداری تهران بدهند.
 
فراهانی ادامه داد: شهرداری این املاک را یا به فروش می رساند یا اینکه ملک های مذکور را به جای بدهی خود به پیمانکاران می دهد. از آن جا که 20 درصد از بودجه شهرداری تهران بر پایه این املاک است، مساله گردش املاک، خرید و فروش، واگذاری و تهاتر آن ها امری طبیعی است که سال هاست انجام می شود.