تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


لزوم توجه به اهلیت بخش خصوصی در مقوله واگذاری خودروسازان
تاريخ خبر: دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت: 11:08

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر واگذاری‌ هر چه زودتر دو شرکت بزرگ خودروساز بر لزوم بررسی اهلیت بخش خصوصی پذیرنده نیز اهمیت ویژه‌ای قائل شد.

سیدناصر موسوی لارگانی در خصوص خروج دولت از خودروسازی اظهار داشت: مقوله واگذاری‌ دو شرکت بزرگ خودروساز ضمن اینکه دارای اهمیت بسیاری است و می‌بایست خیلی زودتر صورت می‌پذیرفت نسبت به اهمیت ویژگی‌های لازم برای بخش خصوصی پذیرنده نیز نباید غافل شد و نباید این صنعت به افرادی سپرده شود که با آن آشنایی ندارند.
 
وی با اشاره به لزوم بررسی اهلیت‌ بخش خصوصی افزود: متاسفانه تاکنون در واگذاری عمده کارخانجات و شرکت‌ها به بخش خصوصی اهلیت افراد بررسی نشده است در صورتی که این بخش نمی‌بایست تنها بر کسب سود متمرکز باشند و بدون هیچ دلسوزی نسبت به کیفیت محصولات و قدرت خرید مردم بی‌توجه باشند.
 
نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با با بیان اینکه خودرو وسیله‌ای است که با جان مردم سر و کار دارد، گفت: خودروسازان می‌بایست نسبت به دو مقوله کیفیت و کمیت اهمیت ویژه‌ای قائل باشند لذا لازم است با شناسایی طراحان و مهندسان متخصص، صاحب نظر و اهل فن فرصتی برای ورود آنها به این عرصه ایجاد کنیم تا علاوه بر افزایش کیفیت خودروهای تولیدی تحولی شگرف در خودروسازی ایجاد شود در صورتی که بسته نگه داشتن این صنعت منجر به کاهش کیفیت می‌شود.
 
موسوی لارگانی با انتقاد از حذف برخی آپشن‌ها از خودروهای تولیدی افزود: در گذشته آپشن‌های تعریف شده برای خودروها ارتقا می‌یافت در صورتی که در حال حاضر برای ارائه این آپشن‌ها هزینه بیشتری از متقاضیان مطالبه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه خودروسازی ما قدمت 50 ساله دارد و نمی‌بایست در بین سایر کشورها از رشد و توسعه بازبمانیم، با ارائه یک پیشنهاد گفت: اگر این شرکت‌ها قابل واگذاری نیست، اجازه ورود بخش خصوصی داده شود و شرکت‌های دیگری برای تولید خودرو احداث شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش کیفیت منوط به رقابت‌پذیری در عرصه خودروسازی است، تصریح کرد: از نظر بنده در شرایط فعلی به عنوان مثال ارائه تسهیلات برای خرید خودرو و حمایت دولتی از خودروسازان باعث ارتقای جایگاه آنها نمی‌شود و شایسته است صنایع دیگر نیز تحت پوشش قرار بگیرد زیرا خودروسازان با دریافت حمایت‌های مستمر دولتی تلاشی در جهت رشد و توسعه نخواهند داشت.