تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


کمیته گردشگری منطقه 11 تشکیل شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 12 اسفند 1393 ساعت: 11:24

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،نشست کمیته گردشگری منطقه 11 به منظور ترویج گردشگری دربافت تاریخی پایتخت در راستای اجرای طرح "مهمان طهران " ویژه ایام نوروز با حضور شهردار ،معاونین و مدیران این منطقه تشکیل شد.

نصرالله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه 11 در این نشست گفت: بافت تاریخی این بخش از طهران قدیم که پیشینه فرهنگی و هویت محله های مرکزی پایتخت را در خود جای داده؛ گنجینه ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ و هنر است که علاوه بر ویژگی های گردشگری ؛ بیان گر روح زیبا شناختی هنر و معماری ایرانی – اسلامی نیز هست و جا دارد که مطالعات بسیاری در این خصوص انجام شود.

آبادیان با بیان این که توجه به گردشگری در محدوده منطقه 11 ؛ یکی از راهبردهای اساسی در برنامه توسعه دوم شهر تهران است؛ افزود: این ظرفیت در سطح منطقه وجود دارد و در تلاش هستیم با فراهم آوری زیر ساخت های آن ؛ در جوار منطقه 12 پیشگام گردشگری در طهران باشیم.

این نشست با هدف تبیین برنامه های گردشگری شهرداری منطقه 11 در راستای طرح دعوت از شهروندان در نوروز 94 تشکیل شد و ضمن آن در خصوص تعیین مراکز و مسیرهای 4گانه گردشگری در سطح منطقه ؛ معرفی مراکز منتخب گردشگری ،تولید و چاپ کتاب گردشگری منطقه 11 ، تولید نقشه اختصاصی گردشگری از منطقه 11 و معرفی اماکن تبادل نظر شد.

شایان ذکر است محدوده منطقه 11 که بخش وسیعی از طهران قدیم دراین منطقه واقع شده ؛ بناهای ارزشمند تاریخی ،هنری و فرهنگی بسیاری از جمله نخستین آتش نشانی کشور ، نخستین بیمارستان کشور ، نخستین اداره ثبت احوال کشور ، نخستین هنرستان موسیقی کشور ، نخستین ایستگاه راه آهن و نخستین لوکوموتیو کشور و موزه قرآن ،خانه موزه مقدم ، مقبره شیخ هادی ، مقبره شهدای مشروطه ، میدان حسن آباد ، سقاخانه عزیز محمد ، عمارت تیمورتاش ،حمام انصاری و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است.