تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


منطقه 20 میزبان رباتیک کاران محله های شهر تهران
تاريخ خبر: دوشنبه، 4 اسفند 1393 ساعت: 14:13

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 20 شهر تهران از برپایی مسابقات نهایی رباتیک جشنواره شکوفا و حضور 3 هزار رباتیک کار از محله های شهر تهران در این منطقه جنوبی خبرداد.

منصور کتانباف با بیان این مطلب افزود: برای سومین سال پیاپی، منطقه 20 میزبان مسابقات نهایی رباتیک محله های شهر تهران است که در 7 و 8 اسفند ماه سال جاری در مجموعه ورزشی شهید مدرس برگزار می شود.

کتانباف با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی و آماده سازی فضای برگزاری مسابقات از چند ماه پیش انجام شده است و آماده برپایی این رقابت بزرگ علمی هستیم، افزود: سه هزار رباتیک کار در قالب هزار تیم رباتیکی طی دو روز با هم به رقابت می پردازند و برگزیدگان نهایی در مراسم اختتامیه، معرفی و تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: در راستای طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک، ربات تفکیک پسماند جایگزین ربات خدمتگزار شد که از نقاط تمایز این جشنواره نسبت به سال های گذشته است.  

کتانباف به عناوین 10 لیگ رباتیک اشاره کرد و اظهارداشت: مسابقات رباتیک در سه رده کودکان، نوجوانان و جوانان در لیگ های پارک نوری، فوتبالیست کنترلی، مبارز، رالی، تفکیک پسماند، خدمات شهری، شکارچی نور، آتش نشان، حل ترافیک شهری و لیگ نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه 20 تجربه میزبانی سال های گذشته را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: مجاورت به مترو شهرری و وسعت فضا از نقاط قوت مجموعه ورزشی شهید مدرس است که با توجه به رضایت شهروندان تهرانی در سال های گذشته، همچنان این محل برای مسابقات درنظر گرفته شد.