تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


آمریکا به راه آهن های مسافری بیش تری نیاز دارد
تاريخ خبر: دوشنبه، 4 اسفند 1393 ساعت: 13:00

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، وزیر حمل و نقل امریکا، آنتونی فاکس اعلام کرد باید بودجه فدرال برای راه آهن های مسافت های زیاد و سیستم های حمل و نقل عمومی درون شهری افزایش یابند چرا که راه آهن های مسافری قسمت مهمی از سیستم حمل و نقل ما هستند.

فاکس اظهار داشت افزایش بودجه برای راه آهن ضروری است تا اطمینان یابیم سیستم حمل و نقل امریکا پاسخ گوی رشد جمعیت باشد.

وی پس از بازدید ایستگاه Gateway Station گفت: "امریکا در حال رشد است. اما جاده ها، راه آهن و آزادراه های ما به طور خودکار متناسب با جمعیت رشد نمی کنند. گمان می رود طی 30 سال آینده 70 میلیون نفر به جمعیت این کشور اضافه شود و 45 درصد به حجم حمل و نقل افزوده شود. سوال اینجا است که چطور می توانیم این حجم از حمل و نقل و این تعداد جمعیت را کنترل کنیم. مردم امریکا با استقبال از قطارها به این سوال پاسخ می دهند. Amtrak طی 11 سال گذشته 10 بار رکورد حمل مسافر را ثبت کرده است. قطارهایی که بین شارلوت و رالی رفت و آمد می کنند امروز در مقایسه با پنج سال گذشته 100 هزار مسافر بیش تر را جابه جا می کنند."

حامیان حمل و نقل عمومی تقاضای افزایش مالیات سوخت به منظور بهبود بودجه زیرساخت ها کرده اند اما دولت اوباما اعلام کرده که ترجیح می دهد از درآمد مالیات های خارجی برای پروژه های ساخت و ساز جدید استفاده کند.

فاکس اظهار داشت افزایش بودجه راه آهن باید بخشی از بودجه بعدی هزینه های حمل و نقل باشد.