تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


فروش صندلی اتوبوس‌ها تکذیب شد
تاريخ خبر: شنبه، 16 آذر 1398 ساعت: 09:34

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، محسن پورسیداقایی گفت: هیچ طرحی برای افزایش هزینه‌ای به شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند نداریم و بلیت اتوبوس هم افزایش نخواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توضیح نامناسب و شیطنت یک خبرگزاری در فضای ملتهب فعلی باعث بدفهمی از یک ایده استارت‌آپی شد، افزود: اصلا شهرداری قرار نیست چیزی را در خدمات موجود خود تغییر دهد. بلکه یک شرکت خصوصی تقاضای راه‌اندازی یک سامانه اتوبوس‌رانی اینترنتی داده که می‌تواند بخشی از مینی‌بوس‌های نو و احتمالا سرویس‌های دربستی موجود را با استفاده از نرم افزار به ظرفیت موجود حمل‌ونقل عمومی اضافه کند.

معاون شهردار تهران افزود: این ایده شبیه کاری است که در تاکسیرانی اینترنتی انجام می‌شود. با این تفاوت که اتوبوس دنبال مسافر نمی‌رود، بلکه در ایستگاه خاص آن‌ها را سوار می‌کند. تعداد مسافر هم حداکثر باید به تعداد صندلی‌های اتوبوس یا مینی‌بوس باشد.

محسن پورسیداقایی در پایان تصریح کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم که کسی بیخود نگرانی درست نکند. اتوبوس‌رانی چه خصوصی و چه بی‌آرتی حق ندارد یک ریال به قیمت بلیتش اضافه کند. خطوط موجود اتوبوس‌رانی و صندلی‌ها هم متعلق به همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد چه با پول و چه بدون پول، صندلی اتوبوس‌های فعلی را رزرو یا اختصاصی کند.