تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


افزایش ۱۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی
تاريخ خبر: دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت: 13:38

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور در مهر امسال هزار و ۶۷۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که آمار تلفات هزار و ۴۴۷ نفر بود، ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

از کل تلفات حوادث رانندگی در مهر امسال هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۳۷۵ نفر زن بودند که درمقایسه با مدت مشابه پارسال، افزایش ۱۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد.
 
در این مدت استان‌ خوزستان با ۱۲۵، تهران با ۱۲۱ و فارس با ۱۰۷ بیشترین و استان‌ اردبیل با ۲۰، گلستان و چهار محال و بختیاری هر کدام با ۲۳ و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.
 
همچنین هزار و ۱۳۱ نفر در مسیر‌های برون شهری، ۳۸۷ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۲۲ نفر در مسیر‌های روستایی، شش نفر در راه‌های اختصاصی و ۲۴ نفر نیز در سایر مسیر‌ها جان خود را از دست داده اند.
 
در مهر امسال همچنین ۳۲ هزار و ۸۰۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و نه هزار و ۴۳ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش یافته است.
 
مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر در تصادفات هفت ماهه
 
در هفت ماه امسال آمار تلفات حوادث رانندگی با افزایش ۲.۱ درصدی مواجه بوده، در این مدت ۲۲ هزار و ۲۸ نفر نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مدت مشابه پارسال، ده هزار و ۷۹۹ نفر بوده است.
 
از کل تلفات تصادفات هفت ماهه، هشت هزار و ۵۷۸ نفر مرد و و دو هزار و ۴۵۰ نفر زن بودند، بیشترین تلفات هفت ماه امسال مربوط به استان‌ فارس با ۸۵۰، خراسان رضوی با ۷۷۸ و تهران با ۷۷۷ مورد و کمترین آن با ۱۱۳ نفر مربوط به ایلام، ۱۴۹ نفر استان چهارمحال و بختیاری و ۱۵۵ فوتی مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است.
 
در این مدت ۲۲۷ هزار و ۸۳۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش جزئی داشته است.