تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بهره برداری از اولین دستگاه فلاسک آسفالت در منطقه 3 تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 14 مهر 1398 ساعت: 17:02

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، اولین دستگاه فلاسک آسفالت در پایتخت بطور رسمی در منطقه 3 تهران به بهره برداری رسید.

امیر هوشنگ گل محمدی معاون فنی و عمرانی با اعلام این خبر گفت: دستگاه فلاسک آسفالت بین 8 تا 10 ساعت دمای کارخانه را حفظ می کند و دارای قابلیت هایی از جمله: حجم مخزنی 7 تنی، قیرپاش، مشعل برای گرم کردن بستر در فصل زمستان، کمپرسور باد برای تمییزی بسته و کمپرسور تخریب آسفالت است.

به گفته  گل محمدی، هدف از استفاده از این دستگاه، کنترل دمای آسفالت از کارخانه تا محل اجرا است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه دمای آسفالت در فصول سرما حتی با وجود پوشش پارچه بر روی کامیون یا تخلیه تمامی بار موجود به یکباره تا زمانی که به محل اجرا برسد قابل کنترل نیست به دستور صبوری معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و تاکیدهای سلیمی شهردار منطقه 3 مبنی بر اینکه مکانیزم حمل آسفالت به نحوی انجام شود که به لحاظ کاهش دمای هوا، دچار افت فشار دما نشود و کیفیت عملیات آسفالتی ارتقا یابد، برای اولین بار در شهر تهران، شهرداری منطقه 3 از دستگاه فلاسک آسفالت استفاده می کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 ابراز داشت: این دستگاه همراه با الحاقاتی است که عملیات دستی مربوط به آسفالت را به شکل نیمه مکانیزه تبدیل می کند.

گل محمدی ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده تعداد دستگاه های فلاسک آسفالت در منطقه افزایش یابد تا در زمان فصول سرد سال نیز بتوانیم آسفالت با کیفیت داشته باشیم زیرا هنگامی که دمای آسفالت به زیر 110 درجه می رسد تقریبا سرد می شود و آسفالت زیر 90 درجه عملا سرد می شود و هر چقدر هم آسفالت با کیفیت باشد و عملیات اجرایی آسفالت در سطح معابر بدون نقص اجرا شود بدلیل آنکه در زمان حمل، کیفیتش را بین رفته بنابراین محصول نهایی که انجام یک کار با کیفیت است نیز خوب نخواهد شد. 

وی با بیان اینکه استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت در مدت طول عمر آسفالت تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: این دستگاه هزینه تمام شده ای برای شهرداری ندارد و فقط هزینه اولیه برای خرید آن است که طبیعتا با وجود سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه در این بخش نیز مدیریت شهری و شهرداری هزینه ای نمی کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 تصریح کرد: استفاده از این دستگاه برای پیمانکار نیز مقرون به صرفه است بدلیل اینکه کارگرانش کم می شوند، کار با کیفیت بهتری انجام می شود و طول عمر آسفالت در عملیات آسفالتی افزایش می یابد.

گل محمدی افزود: در حین حال سرعت انجام عملیات آسفالت سریع تر انجام می شود همچنین  گروه های اجرایی آسفالت که باید عملیات لکه گیری آسفالت را در معابر و بزرگراه ها اجرا کنند کمترین مزاحمت را برای شهروندان دارند.

 وی تاکید کرد: در این روش به هیچ عنوان هزینه ها و راندمان کاری نسبت موازی با یکدیگر دارند و هر چقدر راندمان بالا برود هزنیه ها کاهش می یابد.

در پایان معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 3 گفت: دستگاه فلاسک آسفالت به مجموعه شهرداری کمک می کند که در کنار تولید و اجرای خوب، حمل استانداردی هم داشته باشیم، هنگامی که دمای آسفالت قابل کنترلی داشته باشیم بطور حتم درجهت ارتقای کیفیت و بهره وری سیستم نیز گام های اساسی برداشته می شود و طول عمر عملیات آسفالت نیز افزایش می یابد.