تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


افتتاح ماهانه یک ایستگاه در خط 7 تا پایان سال
تاريخ خبر: شنبه، 6 مهر 1398 ساعت: 16:34

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز،مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از امکان کاهش سرفاصله قطارهای خط 6 تا ۱۰ دقیقه خبر داد و گفت: تا پایان سال هر ماه یک ایستگاه در خط 7 افتتاح می شود.

علی امام در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین(ع) با حضور در جمع خبرنگاران، گفت:خط ۶ در مجموع به طول ۳۲ کیلومتر است و ۲۷ ایستگاه دارد. ۹ کیلومتر بخش جنوبی این خط نیز با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و‌ میدان شهدا در فروردین ماه سال جاری با حضور رییس جمهور و‌ مدیران شهری به افتتاح رسمی رسید.

وی با بیان اینکه امروز ایستگاه میدان امام حسین (ع) با حضور شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران به صورت رسمی آغاز به‌کار کرد، افزود: یک کیلومتر دیگر از خط ۶ به همراه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین(ع) امروز افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به اینکه در این ایستگاه مثل سایر بخش‌ها تمهیدات ایمنی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: همزمان با افتتاح ایستگاه میدان امام حسین(ع)، ۱۴ سامانه تهویه در طول ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو تهران به بهره برداری رسید؛ بدین ترتیب جمع کل سامانه‌های تهویه خط به ۲۰ سامانه رسیده است.

وی گفت: همچنین، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها تا ۱۰ دقیقه در این خط فراهم شده است. در روزهای اخیر به پشتیبانی همین سامانه‌های تهویه سرفاصله قطارها از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کرد.

امام با بیان اینکه تا پایان سال در خط ۷ متروی تهران به طور متوسط ماهی یک ایستگاه راه اندازی خواهد شد که اولین ایستگاه آن مولوی خواهد بود، اظهار داشت: درحال حاضر در این خط ۳ رام قطار وجود دارد که سرفاصله حرکتی ۱۵ دقیقه را فراهم کرده است.