تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه
تاريخ خبر: يکشنبه، 23 تير 1398 ساعت: 08:39

 رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه پیرامون قطع یارانه، همچنان یکی از شگرد‌های رایج مجرمان سایبری است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی اظهار داشت: در مناسبت‌ها و رویداد‌های خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن‌ها طراحی شده است هستیم.
 
وی ادامه داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و ... از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است که متأسفانه تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده اند و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.
 
این مقام انتظامی استان فارس گفت: اطلاعات مهم بانکی از قبیل: شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی هستند.
 
وی تاکید کرد: لازم و ضروری است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکنند و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ با کارشناسان فتا در میان بگذارند.