تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


ضرورت پاسخگویی شورا و شهرداری نسبت به اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 تير 1398 ساعت: 16:33

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که شورا و شهرداری باید به صورت توامان نسبت به نتایج اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا پاسخگو باشند. 

محمد سالاری پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا و حذف محدودیت زوج و فرد در واکنش به انتقادات اعضای شورای شهر به این طرح گفت: این طرح را ما خودمان در شورای شهر تصویب کردیم و اکنون به آن انتقاد می کنیم.
 
محمد سالاری ادامه داد: امروز غالب تصمیم گیران نظام تصمیم گیری کشور از شخص اول دولت تا سطوح دیگر، اپوزیسیون شده اند، چراکه اپوزیسیون بودن محبوبیت می آورد.
 
وی با بیان اینکه من اکنون در تایید یا رد این طرح صحبت نمی کنم، اظهار داشت: مگر روزی که به این طرح رای دادیم نسبت به آن آگاهی نداشتیم که اگر نداشتیم، اشکال به خودمان وارد است. ما مسئول اداره شهر هستیم و اکنون باید پاسخگو باشیم، نه اینکه صرفا پاسخگویی را از معاونت بخواهیم. باید زمانی را تعیین کنیم و فرصتی برای اجرا بدهیم. سپس معاونت حمل و نقل گزارشی از میزان تاثیرگذاری اجرای این طرح در کاهش ترافیک و آلودگی هوا یا رضایتمندی ساکنان محدوده طرح ارائه دهد و بعد تعیین تکلیف کنیم.
 
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از رویکردهای غالب شورای پنجم تصمیم گیری مبتنی بر پیوست های مطالعاتی است، گفت: اینکه دائما روال گذشته را ادامه دهیم صحیح نیست و باید به مدیرانمان اجازه تغییر و خلاقیت بدهیم، البته خلاقیت مبتنی بر پیوست های مطالعاتی. شاید دلیل برخی مشکلات امروز در کشور نیز همین اصرار بر ادامه روند های گذشته است.