تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


کاهش ۴۰% ترافیک با اجرای طرح جدید ترافیکی
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 تير 1398 ساعت: 15:52

 به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، معاون شهردار گفت: ترافیک شهر در دو هفته اخیر روان‌تر شده و در برخی از زمان‌ها مانند اوج ترافیک حدود ۴۰ درصد کاهش ورود خودرو‌ها به محدوده را تجربه کردیم.

محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در مهر ماه نیز شاهد کاهش ترافیک باشیم این در حالی است که تجربه ثابت کرده همیشه هفته اول مهر روز‌های شلوغ ترافیکی بوده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ثبت نام افراد در سامانه "تهران من" گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو نام نویسی کردند و براورد می‌شود به ۲ میلیون دستگاه خودرو نیز برسد.
 
پورسیدآقایی اضافه کرد: روزانه نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در سامانه نام نویسی می‌کنند و مدارک نزدیک به ۷۰ هزار نفر از افراد ساکن محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیز تایید شده است.
 
معاون شهردار در ادامه با اشاره به اجرای طرح پارک حاشیه‌ای از ۱۵ تیرماه در منطقه ۲ تهران گفت: پارک حاشیه‌ای همواره در تهران وجود داشته است، اما پیش‌تر افرادی به عنوان پارکبان در قبال پارک خودرو‌ها از مردم پول می‌گرفتند و با اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای این اقدام به صورت مکانیزه شده است و دیگر پارکبانی وجود ندارد.
 
پورسیدآقایی گفت: در این طرح خودرو‌های دوربین دار پلاک خودرو‌های پارک شده را ثبت می‌کنند البته در ۳۰ دقیقه اول پارک حاشیه‌ای برای هر خودرو رایگان است و نرخ پارک بیش از ۳۰ دقیقه بر اساس نرخ مصوب سال ۹۳ شورای شهر تهران دریافت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: این مبلغ به صورت کسر از حساب شهروندی در سامانه تهران من یا به صورت خوداظهاری شهروندان به خودرو‌های گشت زنی دریافت می‌شود.
 
پورسیدآقایی اضافه کرد: صاحبان خودرو‌هایی که قصد دارند به صورت دائمی از فضای حاشیه‌ای خیابان برای پارک خودرو استفاده کنند نحوه نرخ گذاری برای آن‌ها تصاعدی محاسبه می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین گفت: توقف خودرویی که دود می‌کند بر عهده پلیس راهور است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به ازای هر روز ۵۰ هزار تومان جریمه می‌َشود، اما در برخی از موارد خودرویی پس از اخذ معاینه فنی خراب شده است و شهروندان در صورت مشاهده خودروی دودزا عکس پلاک آن خودرو را به سامانه ۱۸۸۸ ارسال کنند تا معاینه فنی آن‌ها باطل شود.
 
وی درباره نحوه برخورد با افرادی که پلاک خودرو‌هایشان را مخدوش می‌کنند، تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۳ هزار خوردرو دارای پلاک مخدوش شناسایی و توقیف شد.
 
وی افزود‌: دوربین‌های کنترلی ترافیک ما تنها در قسمت‌های ورودی منطقه نیست بلکه در معابر مختلف شهر دوبین‌های پلاک خوان معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران نصب شده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین درباره معضل دستفروشی درمترو تصریح کرد: آنچه که ما در گام اول برخورد می‌کنیم دستفروشی در خود ایستگاه‌های مترو است و من دستور دادم اگر در ایستگاهی بساطی مشاهده شود رئیس ایستگاه برکنار می‌شود.
 
معاون شهردار با تاکید بر نقش موثر مردم در جمع آوری دستفروشان ادامه داد: نقش مردم در این زمینه بسیار مهم است. اگر مردم از دستفروشان خرید نکنند خود بخود دستفروشی جمع می‌شود و اگرمردم خرید کنند و از خرید خود راضی هستند چرا باید با دست فروش‌های مترو مقابله کنیم.