تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


کمپین «تهران-شهر-بدون-دخانیات» در منطقه 20 فعال شد
تاريخ خبر: يکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت: 16:22

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،حجت السلام و المسلمین معبودی گفت: ویژه برنامه های هفته بدون دخانیات با شعار ملی «اماکن عمومی بدون دخانیات،حق شهروندی» با هدف آگاه سازي و حساس سازي جامعه در خصوص مضرات ناشي از استعمال دخانيات،پايش وضعيت شيوع مصرف دخانيات، كمک به افراد براي ترک دخانيات و هشدار در مورد خطرات مصرف دخانيات از 25 تا 31خرداد در سطح محلات برگزار می شود.

معبودی به ضرورت حفظ سلامت افراد و دوری جستن از مصرف دخانیات اشاره کرد و گفت: با مشارکت اداره سلامت منطقه 20 و سازمان هاي دولتي فعال در حوزه سلامت، سازمان هاي غيردولتي (NGO) فعال در حوزه دخانيات، و کانون هاي سلامت محلات، کمپین تهران-شهر-بدون-دخانیات در سطح محلات برگزار می شود.
 
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های این هفته با رویکرد آموزش و پیشگیری از استعمال دخانیات، برگزاری 51 کارگاه آموزشی با مشارکت سازمان های غیردولتی و پایگاه های بهداشت در سطح محلات ویژه افراد در معرض دود دست دوم، برپایی میز خدمت با استقرار 6 ایستگاه سلامت در بوستان های بدون دخانیات و ارائه خدمات سلامت محور شامل مشاوره،آموزش،توزیع محتوای اطلاع رسانی ویژه جوانان و نوجوانان را از برنامه های این هفته عنوان کرد.
 
معبودی تقدیر از تعدادی از کسبه پایبند به عدم فروش مواد دخانی، برنامه گفتگو در شهر و تقدیر از برگزیدگان ترک سیگار و قلیان و حامیان برنامه های پیشگیرانه و کنترل مصرف دخانیات را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 گفت: اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و تلویزیون های شهری و فضاهای مجازی در این هفته انجام می شود.