تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


رفع سد معبر و توقف‌های دوبله از اولویت‌های راهور
تاريخ خبر: شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت: 16:15
به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز، رئیس پلیس پایتخت گفت: یکی از وظایف پلیس راهور، روان سازی ترافیک است.
 
سردار رحیمی امروز در حاشیه برگزاری همایش پلیس حرفه‌ای راهور در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه در برخی از معابر شهر تهران شاهد توقف‌های دوبله، سد معبر وانت بار‌ها و کامیونت‌ها هستیم که منجر به ترافیک زیادی می‌شود که از هفته گذشته پلیس در هفت هشت نقطه از شهر تهران که ترافیک سنگین را به دلیل سد معبر‌ها داشتیم اقدام به جمع آوری کرد.
 
وی گفت: به مناطق راهنمایی و رانندگی نیز ابلاغ کردیم و آن‌ها مکلف شدند تا با سد معبر‌ها به طور جد برخورد کنند. ده‌ها جرثقیل ماموریت پیدا کردند تا در صورت مشاهده هرگونه توقف دوبله نسبت به انتقال خودرو‌ها متخلفان اقدام کنند.
 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه روزانه دو هزار خبر درخصوص سد معبر و توقف‌های دوبله به پلیس اعلام می‌شود، گفت: یکی از وظایف پلیس راهور روان سازی ترافیک است.
 
سردار رحیمی از مردم خواست در این زمینه و رعایت نکات راهنمایی و رانندگی دقت کنند و از پلیس راهور نیز خواست جدی‌تر به این مسایل نگاه کنند.
 
وی درخصوص عدم انتقال خودرو‌های متخلفین به پارکینگ‌ها و زدن قفل چرخ گفت: با زدن قفل چرخ به خودرو‌ها موافق نیستم، زیرا خود موجب ترافیک سنگین در معابر می‌شود، اما خودرو‌های متخلفین باید با جرثقیل‌های استاندارد به پارکینگ منتقل شود و هیچ صدمه‌ای به خودروی مردم در هنگام انتقال وارد نشود.
 
رئیس پلیس پایتخت درخصوص حذف طرح زوج و فرد افزود: بعد از جلسات متعدد و کارشناسی به این موضوع رسیدیم که در هر فصل ۲۰ روز خودرو‌ها می‌توانند وارد محدوده طرح زوج و فرد شوند و این برای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی موثر خواهد بود.
 
سردار رحیمی درخصوص پلیس حرفه‌ای نیز گفت: جلسات متعددی را برای ارتقای رفتار پلیس برگزار کردیم تا پلیس توانمندتر و حرفه ای‌تر از گذشته اقدام کند. تلاش بر این است که در راستای اقتدار و رافت خدمات بهتری به مردم ارایه شود.
 
سردار رحیمی درخصوص افرادی که در خیابان دربند برای پارک خودروی مردم پول غیرقانونی دریافت می‌کنند، گفت: از هم اکنون دستور می‌دهم که با این افراد که خلاف قانون اقدام می‌کنند به سرعت برخورد شود، زیرا اقدام آن‌ها غیرقانونی است و پلیس موظف است که با آن‌ها برخورد کند.
 
آموزش و ارتقا توانمندی‌های پلیس راهور در دستور کار است
 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه آموزش و ارتقا توانمندی‌های روسای پلیس راهور در دستور کار است، گفت: پلیس نشان داده است که می‌تواند وظایف و ماموریت‌های خود و هم بسیاری از وظایف و ماموریت‌های دیگر سازمان‌ها را انجام دهد.
 
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه پلیس ایران در آسیا جزو پیشرفته‌ترین پلیس‌هاست، خاطرنشان کرد: شهر تهران با هزار و ۴۰۰ دوربین نظارت و رصد می‌شود؛ همچنین هزار و ۳۵۰ دوربین نیز، تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رفتار‌های خارج از عرف را کنترل می‌کنند.
 
سردار رحیمی با اشاره به طرح جدید پلیس برای ترخیص خودرو‌ها و موتور‌های توقیفی از رانندگان خطاکار گفت: روزانه هزار ۲۰۰ نفر به ستاد‌های تدریس مراجعه می‌کنند که قبل از دریافت خودرو آموزش‌های لازم را ببینید و تا آموزش نبینند خودرو و موتور توقیفی‌شان تحویل آن‌ها داده نمی‌شود و حدود ۸۰۰ نفر در مناطق راهنمایی و رانندگی آموزش می‌بینند.
 
رئیس پلیس پایتخت گفت: اعمال قانون باید به نحوی باشد که به هیچ عنوان در حق هیچ راننده‌ای اجحاف نشود چراکه این حق‌الناس است و باید با دقت این کار را انجام شود.
 
وی ادامه داد: به راحتی برگه جریمه برای هرکسی از روی قصد و غرض صارد نشود و حتی به راننده‌ای که تخلف کرده باید احترام گذاشته شود، افسر باید از ماشین پیاده شود و قبل از اعمال قانون، راننده را توجیه و او را نسبت به تخلفی که مرتکب شده، آگاه کند.
 
سردار رحیمی ادامه داد: ماموریت‌های نیروی انتظامی در تمام بخش‌ها سخت و طاقت‌فرسا است، ولی در بخش راهنمایی و رانندگی سخت‌تر است چرا که همیشه در صحنه هستند و بر رفتار بیش از چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتور سیکلت نظارت دارند.
 
وس با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی سال گذشته جلسه اصلاح و تعالی رفتار فرماندهان و مدیران برگزار شد، اظهار داشت: امروز به ابتکار سردار مهماندار رئیس راهور پلیس پایتخت، دوره پلیس حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم.
 
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در این دوره به طور ویژه آموزش و ارتقا توانمندی‌های روسای پلیس راهور در دستور کار ما قرار گرفته است.
 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه به چند دلیل انتظار مردم از پلیس به طور جد ارتقا پیدا کرده است، افزود: اولین دلیل این است که پلیس نشان داده این توانمندی را دارد که هم وظایف و ماموریت‌های خودش را و هم بسیاری از وظایف و ماموریت‌های دیگر سازمان‌ها را انجام دهد و پلیس در سال ۹۸ به مراتب توانمندتر، حرفه‌ای‌تر شده است.
 
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروز کوچکترین ضعف در عملکرد و در اقدام پلیس، مورد توجه مردم است، ما فضا را به گونه‌ای باز کردیم که مردم به راحتی نسبت به عملکرد و اقدامات پلیس انتقاد کنند، پیشنهاد دهند و در سامانه‌هایی مثل سامانه ۱۹۷ انتقاد‌های خود را به پلیس برسانند.
 
وی با اشاره به شعار امسال پلیس در سامانه ۱۹۷ گفت: «شما پلیس ما باشید»، شعار امسال ما در سامانه ۱۹۷ است تا بیشتر از قبل به صحبت‌های مردم توجه کنیم.
 
رییس پلیس پایتخت ادامه داد: پلیس با شعار تلاش و خدمت برای مردم در حال فعالیت است و همین امر باعث می‌شود انتظار مردم از پلیس بالاتر رود.
 
وی خاطرنشان کرد: باید روند رو به رشدی در خدمت به مردم داشته باشیم و تکایف و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.
 
سردار رحیمی ضمن ارائه آمار روزانه حدود ۳۰ هزار تماس با ۱۱۰ گفت: شش هزار تماس در مورد موضوع‌ها و مسائل ترافیکی است.
 
وی گفت: تصادفاتی که روزانه در تهران رخ می‌دهد، دو هزار و ۵۰۰ تصادف جرحی و خسارتی است که در تمام این تصادف‌ها ماموران راهور باید سر صحنه حضور پیدا کنند.
 
فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: تصادفات خسارتی روزانه حدود ۳۰۰ فقره و تصادفات جرحی حدود ۶۰ فقره است و حدود دو هزار مورد از تماس‌های گرفته شده با مرکز ۱۱۰ شکایات مربوط به سد معبر است.
 
سردار رحیمی گفت: یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در ترافیک شهر تهران هم این سد معبر‌ها هستند، افرادی که به صورت دست‌فروش و یا هر عنوان دیگری اقدام به سد معبر می‌کنند، در ترافیک شهر تهران تاثیر بسیاری دارند.