تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


طعنه روزنامه دولت به منتقدان عراقچی
تاريخ خبر: يکشنبه، 22 ارديبهشت 1398 ساعت: 09:01

روزنامه ایران نوشت: این روزها هر کس که از راه می‌رسد و می‌خواهد خودی نشان دهد یک حمله‌ای به دستگاه‌های دولتی می‌کند. این حرف بدان معنا نیست که نباید از دولت انتقاد کرد یا آن عیب و ایرادی ندارند. ولی اگر دیوار دولت کوتاه است و هر کسی می‌تواند براحتی از روی آن پرش کند دلیل موجهی برای این کار نیست.

نمونه آن اظهارات آقای عراقچی درخصوص مهاجران افغانستانی در ایران است.
 
آقای عراقچی همان طور که در توضیحات بعدی متذکر شده‌، برخی جملات منتسب به ایشان به کلی دروغ و ساختگی است. متأسفانه هنوز یاد نگرفته‌ایم که از منابع خبری معتبر استفاده کنیم نه آن که هر راست و دروغی را از شبکه‌های مجازی غیر معتبر می‌بینیم، آن را قطعی فرض کرده و مبنای داوری و تحلیل و محکوم کردن این و آن قرار دهیم.
 
از سوی دیگر کسی که یک بار متن کامل سخنان آقای عراقچی را ببیند، متوجه می‌شود که منظور ایشان اخراج مهاجرین نیست، بلکه این اتفاق نتیجه منطقی تداوم تحریم‌ها است. همچنان که در سال 1397 بدون اینکه هیچ‌گونه فشاری علیه آنان باشد بخش قابل توجهی از مهاجران از ایران رفتند. هدف آقای عراقچی توجه دادن اروپاییان به تبعات طبیعی این فشارها بود و نه آنکه ایران در این زمینه قصدی برای اخراج آنان دارد. اروپا و غرب باید در برابر نتایج تصمیمات خود مسئول باشند.
 
البته این موضوع حساسی است و آقای عراقچی یا هر مقام دیگری که در این باره سخن می‌گوید باید تمام جوانب را رعایت کند، بویژه در هنگام سخن گفتن حتی جابجایی ناخواسته برخی از کلمات، امکان سوء تعبیر را فراهم می‌کند. بویژه در شرایط کنونی ایران که هر نوع اظهار نظری می‌تواند علیه گوینده به کار گرفته شود.
 
از عجایب است که برخی از معترضین به سخنان معاون وزیر امور خارجه از جمله کسانی هستند که کمترین حقوق و حق را برای شهروندان ایرانی خود قائل نیستند ولی حالا وکیل مدافع مهاجران شده‌اند و خواهان عذرخواهی معاون وزارت خارجه شده‌اند!