تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بازنگری در طرح احداث زیرگذر چهارراه گلوبندک
تاريخ خبر: يکشنبه، 25 فروردين 1398 ساعت: 16:53

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، خواستار بازنگری در طرح احداث زیرگذر پیاده روی چهارراه گلوبندک با هدف تقلیل زمان اجرای پروژه، افزایش کیفیت و همچنین کاهش قیمت تمام شده شد.

صفا صبوری دیلمی که در ادامه بازدیدهای میدانی از پروژه های نیمه تمام عمرانی به منطقه 12 رفته بود، در جریان بازدید از پروژه احداث زیرگذر پیاده چهارراه گلوبندک، از دست اندرکاران اجرایی این طرح خواست تا ضمن تدوین یک برنامه زمان بندی جدید، برقراری دسترسی سریع شهروندان به ایستگاه مترو از طریق آسانسور را در اولویت قرار داده و زمان تکمیل بخش های مختلف پروژه را به طور دقیق مشخص کنند. به این ترتیب ضلع جنوب غربی پروژه که دسترسی به ایستگاه مترو را برقرار می کند، این قابلیت را خواهد داشت تا پیش از سایر بخش ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی تهیه تجهیزاتی از قبیل پله های برقی ویژه فضای باز با توجه به شرایط اقتصادی کنونی را پرهزینه و زمان بر ذکر و اضافه کرد: مشاور پروژه ملزم خواهد بود در قالب این بازنگری جدی، ضمن جانمایی چند دستگاه آسانسور پرظرفیت در پروژه، دسترسی شهروندان به ترازهای مختلف زیرگذر را تسهیل کند؛ تجهیزاتی که نه تنها نیازمند خرید خارجی نیستند بلکه شرایط تعمیر و نگهداری آنها در طول زمان بهره برداری آسان تر است. 

لازم به ذکر است پروژه احداث زیرگذر گلوبندک که یکی از پروژه های شاخص منطقه 12 به شمار می آید، پس از تکمیل و بهره برداری، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل ساخته و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام را برطرف می کند. امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار، از دیگر ویژگی های این پروژه است. 

گفتنی است پیشرفت عملیات اجرایی زیرگذر پیاده چهارراه گلوبندک به مرز 60 درصد رسیده است.