تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


جابه جایی بیش از ۷ میلیون مسافر با ناوگان عمومی
تاريخ خبر: دوشنبه، 19 فروردين 1398 ساعت: 12:57

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، از آغاز طرح نوروزی بیش از هفت میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر با تعداد ۷۰۵ هزار و ۱۷۳ سرویس توسط ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای جا به جا شدند.

بر اساس آمار ستاد طرح نوروزی؛ ​از آغاز طرح نوروزی بیش از هفت میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر با تعداد ۷۰۵ هزار و ۱۷۳ سرویس توسط ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای جا به جا شدند که با توجه به شرایط جوی نامناسب و وقوع سیل در تعدادی از استان‌های مسافرپذیر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.
 
بیشترین مسافر جابه جا شده توسط ناوگان عمومی به ترتیب به مقاصد استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، مازندران، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و لرستان بوده است.
 
از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸) ​ در مدت ۲۲ روز، مجموع تردد از مرز‌ها یک میلیون و ۵۶ هزار نفربوده که از این تعداد ۵۲۰ هزار و ۷۹۷ نفر معادل ۴۹/۳ درصدمسافران ورودی به کشورو تعداد ۵۳۵ هزار و ۶۴۶ نفر معادل ۵۰/۷ درصد سهم مسافران خروجی بوده است که پر ترددترین مرز‌ها به ترتیب آستارا، مهران، بیله سوار، دوغارون و شلمچه است.
 
ثبت و دریافت شکایات غیرحضوری مسافرین از عملکرد حمل و نقلی شرکت، راننده و کارکنان آن از طریق سایت به نشانی www.۱۴۱.ir، شماره تلفن ۱۴۱ و سامانه پیامکی به شماره ۲۰۰۰۱۴۱ امکان پذیر است، همچنین به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه‌های مسافری عمومی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها نیز انجام می‌شود. ​