تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


توسعه حمل و نقل عمومی از دغدغه‌های مدیریت شهری
تاريخ خبر: يکشنبه، 18 فروردين 1398 ساعت: 15:01

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومی مانند مترو اصلی‌ترین پاسخ به تقاضای مردم درباره رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است.

پیروز حناچی امروز در مراسم بهره برداری از بخش جنوبی خط شش مترو که با حضور رئیس جمهور انجام شد؛ افزود: در نظر سنجی که در شهریور ماه سال ۹۶ از مردم تهران شد آلودگی هوا و ترافیک اصلی‌ترین معضل اعلام شد که مردم درخواست حل این مشکلات را از مدیریت شهری داشتند.
 
وی گفت: به هر صورت این هدف مشترکی است که شورای شهر و شهرداری تهران دارند که امیدواریم دو میلیون سفر روزانه با مترو را به ۷ میلیون سفر برسانیم و این نیازمند تجهیز مترو است.
 
حناچی گفت: ما زیرساخت‌ها را داریم، اما نیازمند تجهیزات هستیم و البته تامین واگن مورد نیاز می‌تواند تا حدود زیادی در کم کردن سرفاصله حرکت قطار‌ها و توسعه مترو کمک کند.
 
وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر زیرساخت داریم که مدیریت شهری در تلاش است علاوه بر توسعه خطوط بهره وری را در این بخش بالا ببرد.
 
حناچی گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط جوی و جدیت در کنترل آلودگی خودرو‌ها و تجهیز دوربین‌ها در کنترل معاینه فنی و جدیت پلیس راهور در این زمینه موجب کاهش آلودگی هوای شهر تهران تا ۲۰ درصد شد.
 
شهردار تهران افزود: ما در سال جاری علاوه بر فعالیت‌هایی برای نشاط شهروندان آمادگی در برابر تهدید سیل را داشتیم به طوری که توانستیم ۵۰۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری آب‌های سطحی را لایروبی کنیم و آماده نگه داریم و اجازه ندهیم مشکلی در این زمینه پیش آید.
 
حناچی گفت: علاوه بر آمادگی در برابر تهدید سیل اکیپ‌هایی نیز برای امداد و نجات به سیل زدگان به گلستان و لرستان اعزام کردیم.
 
وی افزود: امروز همچنین توسعه پروژه کمربند فضای سبز شهر تهران به وسعت هزار و ۲۵۰ هکتار داشتیم که تنها راه جلوگیری از کلان شهرهاست و البته حفظ باغات شهر تهران نیز در اولویت است به طوری که در سال گذشته چندین باغ را احیا کردیم.
 
حناچی گفت: مشکل اصلی شهرداری­ مشکل تمرکز است و شهرداری نمی‌تواند تنهایی با مشکلات روبه رو شود و بایستی تمرکز و مدیریت واحدی باشد که نیازمند آن است که در هیات وزیران این موضوع مطرح و حل شود، اما در زمینه پروژه توسعه حمل ونقل ریلی همچنان نیازمند حمایت شما هستیم.
 
وی همچنین در پایان از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیان گذار مترو یاد کرد و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت