تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


اخذ مالیات از خریداران بیش از یک خودرو موجب حمایت از مصرف کننده واقعی می گردد
تاريخ خبر: يکشنبه، 14 بهمن 1397 ساعت: 13:34

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند افرادی که نسبت به ثبت نام و خرید دو یا چند خودرو اقدام کرده اند قطعا باید مالیات آن را پرداخت کنند.

محمدرضا منصوری اظهار داشت: در خصوص اخذ مالیات باید به قانون مراجعه کرد و کسی که نسبت به ثبت نام و خرید دو یا چند خودرو اقدام می کند قطعا باید مالیات آن را پرداخت نماید.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص تاثیر خرید چندین خودرو از سوی سودجویان بر بازار گفت: این اقدامات باعث آشفتگی بازار و نرسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی می شود و افرادی که برای خرید چند خودرو ثبت نام کرده اند معمولا دلالان خودرو هستند که قصد استفاده از این موقعیت ها و کارها را دارند.
 
وی افزود: اینگونه افراد و دلالان با این اقدام، عرضه و تقاضا را در بازار به هم می زنند. پول ها و نقدینگی این افراد به این حوزه وارد می شود و بعدا می توانند عرضه را کاهش دهند و خودشان در بازار خودرو تعیین کننده باشند. بنابراین طبیعی است که به این دسته از افراد مالیات تعلق گیرد. درخصوص فروش ها و پیش فروش ها باید به کسانی که قراردادی بسته اند سریعا اعلام و اطلاع رسانی شود تا تعیین تکلیف شوند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در همه جای دنیا مالیات اخذ می شود و طبیعی است که هر شخصی باید مالیات خود را پرداخت کند؛ حال شاید ما به این مسائل توجه کمتری داشته ایم اما کسی که چند خودرو خریداری می کند قطعا باید مالیات آن را پرداخت کند.
 
منصوری درخصوص توافق میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صمت مبنی بر اینکه وزارت صمت فهرست و مشخصات خریدارانی را که در طرح های پیش فروش شهریور تا دی ماه شرکت کرده اند را در اختیار وزارت امور اقتصادی قرار دهد تا خریدارانی که بیش از یک دستگاه خودرو خریداری کرده اند مشمول پرداخت مالیات از محل کسب درآمد از این محل شوند گفت: این اقدام، طرح خوبی است و می تواند در رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی موثر باشد. قطعا اخذ مالیات از کسانی که چند خودرو را خریداری کرده اند باید انجام شود و این امر می تواند در کاهش تقاضا و مدیریت بازار موثر باشد.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه درخصوص بررسی دیگر اطلاعات مالی و سایر خریدهای این دسته از افراد به منظور الزام به پرداخت مالیات در صورت اقدامات مشابه گفت: کنکاش خیلی زیاد شاید بی اعتمادی را به وجود آورد و به صلاح نباشد اما آنچه که مسلم است این است که حساب های همه افراد باید تحت کنترل باشد و این امر می تواند در بحث توزیع عدالت در جامعه بسیار موثر باشد. مساله اخذ مالیات باید در جامعه به درستی انجام شود زیرا در این صورت فقر در جامعه کمتر و توزیع عدالت بیشتر خواهد شد