تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


گوایدو را به رسمیت نمی‌شناسیم
تاريخ خبر: شنبه، 13 بهمن 1397 ساعت: 12:53

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه موضع مسکو در قبال تحولات ونزوئلا تغییر نکرده است تاکید کرد که «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

 

به گزارش اینترفکس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه درباره تحولات ونزوئلا گفت: موضع مسکو در این زمینه تغییر نکرده است، روسیه خوان گوایدو رو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد و «نیکلاس مادورو» و دولتش را شریک خود می‌داند.

 

وی تاکید کرد که بدون توجه به تحولاتی که در ونزوئلا در حال رخ دادن است مسکو به تجارت و روابط اقتصادی خود با کاراکاس ادامه خواهد داد. سخنگوی کرملین در زمینه ارسال پیام از سوی رهبر مخالفان ونزوئلا به مقامات روسیه نیز گفت: ما هیچ پیامی از گوایدو دریافت نکرده‌ایم، اما اگر پیامی ارسال شود آن را می‌خوانیم.

 

دیمیتری پسکوف درباره خروج آمریکا از پیمان موشک‌های هسته‌ای میانبرد موسوم به INF نیز تاکید کرد، ما هیچ اعلامی از سوی مقامات آمریکایی درباره خروج از این پیمان دریافت نکرده‌ایم و به نظر می‌رسد آمریکا بعد از دوم فوریه خروج خود از این پیمان را عملی خواهد کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا به بهانه نقض پیمان INF از سوی روسیه تهدید کرده بود که واشنگتن به زودی از این پیمان دوجانبه خارج خواهد شد.

 

روسیه هرگونه نقض این پیمان را قویا رد کرده است.