تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


قیمت گوشت به زودی کاهش می‌یابد
تاريخ خبر: شنبه، 13 بهمن 1397 ساعت: 09:46

خبرگزاری ایرنا: حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: روزانه بین 100 تا 150 تن گوشت قرمز وارداتی به بازار تزریق می‌شود.

همچنین برای تنظیم بازار محموله 40 تنی گوشت قرمز وارد کشور شد. وی به ایرنا افزود:اکنون برای تنظیم بازار گوشت قرمز به دنبال افزایش حجم، دفعات و زمان عرضه در مراکز و فروشگاه‌های عرضه گوشت‌های وارداتی هستیم تا مردم زمان کمتری را در صف‌ها سپری کنند.
 
وی افزایش تقاضا و صف‌های طولانی برای گوشت وارداتی را اختلاف قیمتی زیاد بین گوشت تولید داخل و وارداتی دانست و اظهارداشت: گوشت وارداتی با یارانه دولتی و ارز 4200 تومانی به کشور وارد می‌شود بنابراین فاصله قیمت گوشت وارداتی و گوشت تولید داخل موجب افزایش تقاضای مردم و طولانی شدن صف‌ها شده است که تلاش داریم با یک برنامه‌ریزی منسجم این مشکل را برطرف کنیم.
 
ورناصری افزود: برای تنظیم بازار این محصول و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدام به واردات دام زنده (گوسفند) رومانیایی کرده‌ایم که اکنون مراحل قرنطینه‌ای خود را در کشور مبدأ می‌گذراند و بزودی در اولین محموله دو هزار رأس دام سبک وارد کشور می‌شود که می‌تواند علاوه بر کاهش قیمت گوشت قرمز در آلایش نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: همچنین قرار است هفتگی 50 هزار رأس دام زنده گوسفندی از رومانی با هواپیما وارد کشور شود. به گفته وی، اکنون برای تنظیم بازار این محصول گوشت گرم گوساله نیز از کشور‌های مختلف تأمین و روزانه روانه بازار می‌شود.