تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


واگذاری ابهام برانگیز یک شرکت تولیدکننده لاستیک به یک بدهکار بزرگ بانکی
تاريخ خبر: چهارشنبه، 10 بهمن 1397 ساعت: 14:48

 

به گزارش تهرانی نیوز، اخیراً یکی از شرکتهای شناخته شده تولید تایر و لاستیک به یک بدهکار بزرگ سیستم بانکی واگذار شده که با توجه به چالشهای اخیر ایجاد شده برای شرکتهای خصوصی شده، لزوم ورود و حساسیت نهادهای نظارتی و شفافیت واگذاری اخیرا دو چندان شده است.

بررسی ها نشان می دهد، یکی از شرکتهای بزرگ تولید لاستیک چندی قبل از طریق بورس واگذار شد که اسناد موجود نشان می دهد خریدار اصلی این شرکت یکی از بدهکاران بانکی است. موضوع از این قرار است که شرکت لاستیک پ یکی از شرکتهای فعال در حوزه تایر در کشور با سابقه ای 40 سال می باشد که ظرفیت اسمی تولید این شرکت با سرمایه گذاری های انجام شده در طرحهای توسعه ای از 20 هزار به 40 هزار تن افزایش یافته است.
 
بررسی مستندات قرار گرفته در اختیار خبرنگاران نشان میدهد، شرکت مذکور اخیرا به یکی از تولیدکنندگان حوزه تایر که رقمی نزدیک به 350 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد، واگذار شده است.
 
همچنین محتویات شکایت بانک صنعت و معدن از خریدار سهام مذکور نشان میدهد، خریدار سهام کارخانه لاستیک برای دریافت وامی کلان از بانک کشاورزی اقدام به جعل سربرگ و امضای مدیران بانک صنعت و معدن کرده است که پس از اطلاع مسئولان این بانک از فرد مذکور شکایت رسمی صورت گرفته است.
 
ظاهرا در پرونده دیگری درخصوص این شخص تشکیل شده که نشان میدهد فرد مذکور برای واردات مواد اولیه اقدام به دریافت ارز از بانک صنعت و معدن نموده است اما با عدم رفع تعهدات ارزی بانک صنعت و  معدن مجددا (در شعبه 51 دادگاه تعزیرات حکومتی)اقدام به شکایت از فرد مذکور کرده است.
 
در ادامه بخشی از متن شکایت (وکیل)بانک صنعت و معدن از خریدار مربوطه  قابل مشاهده است.
 

 
همچنین کامران نماینده اصفهان نیز در مکاتبه ای با وزیر صنعت و رئیس دیوان محاسبات خواستار شفاف سازی در خصوص این واگذاری شده است.
 

 
با توجه به مفاد شکایت بانک صنعت و معدن وپیگیری نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نظر میرسد ورود دستگاههای نظارتی به این موضوع ضروری بوده و بایستی گزارش شفاف نیز در این باره به عموم مردم ارائه شود.