تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


زیرساخت های طرح "خط سفید" در شمال غرب تهران فراهم می شود
تاريخ خبر: چهارشنبه، 24 دی 1393 ساعت: 10:30

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 2 گفت: بسترسازی برای رانندگی اصولی و درست ، افزایش و ارتقای فرهنگ شهروندی ، ارتقای فرهنگ سلامت اجتماعی و نظم و انضباط و مهمتر از همه تمایل به قانون گرایی و گسترش فرهنگ صبر و آرامش از جمله مواردی است که در اجرای طرح خط سفید به دنبال آن هستیم.

عابد ملکی در خصوص اجرای طرح خط سفید بیان کرد : در مرحله نخست اجرای این طرح باید زیرساخت ها اصلاح شود به طوری که علائم و خطوط مربوط به عبورومرور خودروها و عابران پیاده به ویژه در تقاطع ها، چهارراه ها اصلاح و نقاط گذر عابران درساماندهی و تفکیک شد تا شاهد رعایت حق تقدم و تأخر در تردد شهروندان باشیم. چراکه تاکنون در بخش های مختلف پایتخت با معضلی به نام ترافیک روبه رو بوده ایم و عبورومرور ناصحیح اتومبیل ها و رفتارهای غلط ترافیکی یکی از دلایل آن به شمار می آمد. نتیجه اش هم آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی در پایتخت بود. اما حالا طرح خط سفید به کمک ما می آید.

وی افزود: خط کشی ها افراد را در عبور و مرور راهنمایی می کنند و اگر شهروندی به علائم توجه نکرد، شناسایی و جریمه می شود. البته برای اجرای طرح حتی در منطقه 2 که از معابر حیاتی بسیاری تشکیل شده، هر آنچه که مربوط به عبور و مرور ترافیکی می شود مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی اصلاح یا در حال اصلاح هستند .

ملکی ادامه داد: در تقاطع‌های فرحزادی- ایوانک، فرحزادی – دادمان، خوردین- دادمان و سرو با تابلوها و خط کشی ها آماده شده اند و امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن  طرح  را در منطقه اجرایی کنیم. چون معتقدیم با اصلاح هندسی معابر و خط کشی ها از این پس شهروندان خود را ملزم به رعایت و توقف در حریم تعیین شده در تقاطع ها می دانند و احتمالا در کمتر تقاطعی رانندگان با بی احتیاطی بر روی خط ایست توقف می کنند.گرچه دوربین های ثبت تخلف هم عملکرد رانندگان را ثبت و ضبط کرده و براساس قانون اعمال می شود. اما برای کسب نتایج بهتر به مشارکت شهروندان هم نیازمندیم. در واقع با همه کارهای صورت گرفته  این تک تک افراد هستند که با رعایت قوانین می توانند در پروژه  مشارکت داشته باشند.