تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


آخرین آمار از کشف قربانیان سانحه تهران ـ یاسوج
تاريخ خبر: چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت: 16:27

 خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آمارهایی که در رابطه با یافتن اجساد قربانیان سانحه تهران ـ یاسوج مطرح می‌شود صحیح نیست، به تشریح آخرین وضعیت تجسس و انتقال پیکر قربانیان این حادثه پرداخت.

 
اسماعیل نجار درباره آخرین اخبار از یافتن پیکرهای قربانیان سانحه هواپیما‌ی ‌تهران ــ یاسوج اظهار کرد: بعد از مشخص شدن محل سقوط هواپیما، یک تیم چهار نفره ارزیاب با بالگرد به محل دقیق حادثه اعزام شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از برنامه‌های کارشناسی ارزیاب‌ها، تیم 16 نفره‌ای از کوهنوردان کشورمان در وضعیت جوی نامناسب به محل مشخص شده سقوط هواپیما رهسپار شدند و کارهای تجسس به همراه پیگیر‌ی‌ نیز تا غروب آفتاب روز سه‌شنبه ادامه یافت.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ادامه عملیات جست‌وجو نیز از صبح امروز چهارشنبه آغاز شده اما تراکم شدید برف، آغاز بارندگی‌ها و وزش باد شدید کار را با مشکل و کندی مواجه کرده است.
 
نجار افزود: تیم کوهنوردان حاضر در محل تجسس ساعاتی قبل اعلام کردند که به‌دلیل شرایط نامناسب جوی، کار به خوبی پیش‌ نمی‌رود و ما هم به آنها تاکید کردیم که اگر امکان ادامه تجسس‌ها وجود ندارد، عملیات را تا بهبود شرایط جوی متوقف کنند.
 
وی تصریح کرد: البته توقف عملیات به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و به‌وقوع نپیوستن حادثه‌ای دیگر برای گروه تجسس و هموطنان داوطلب است.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه به غیر از 20 نفر از تیم تجسس تعدادی دیگر نیز امروز به محل حادثه اعزام شده‌اند، اظهار کرد: تعدادی افراد دیگر نیز ساعتی قبل با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شده‌اند اما شرایط جوی بسیار نامساعد است و ما به همه تاکید کرده‌ایم که مراقب رخ دادن حادثه‌ای دیگر برای افراد داوطلب و کوهنوردان باشند.
 
به گفته نجار، محدوده سقوط هواپیما و پراکنش لاشه‌‌ها مشخص شده و فقط باید منتظر شرایط جوی مساعد برای یافتن پیکر قربانیان باشیم.
 
وی افزود: آمارهایی که در رابطه با یافتن اجساد مطرح می‌شود صحیح نیست و باید آمار نهایی از جانب سازمان مدیریت بحران اعلام شود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: 66 نفر از مسافران و کادر پروازی جزو قربانیان این سانحه هوایی محسوب می‌شوند و همه اجساد باید یافته شود و برای شناسایی انتقال پیدا کند.
 
نجار با بیان اینکه تعدادی کوهنوردان جست‌وجوگر در منطقه حادثه دیده برخی اجزای پیکرهای قربانیان را یافته‌اند، گفت: تعدادی از اجزای پیکرهای قربانیان یافت شده است؛ کار انتقال این اجزا نیز توسط کوهنوردان انجام می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: این اجزای پیکرهای قربانیان برای آزمایش DNA و شناسایی هویت آنها به پزشکی قانونی تحویل داده می‌شود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: زمان ادامه عملیات هنوز مشخص نیست و فعالیت‌ها منوط به کاهش بارش برف و باران و مساعد شدن شرایط جوی است.
 
نجار اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 200 نفر از اسکی‌بازان و کوهنوردان در محل حادثه حاضر هستند و به محض بهبود شرایط، کار از سرگرفته می‌شود.
 
هواپیمای ATR72 متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی 3704 یکشنبه هفته جاری از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد و روز گذشته لاشه هواپیما در کوه‌های دنا پیدا شد.