تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


آغاز فضاسازی محیطی برای ماه محرم در شرق پایتخت
تاريخ خبر: يکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت: 11:50

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 8، از آغاز فضا سازی محیطی برای ماه محرم در محلات 13 گانه شرق تهران خبر داد و گفت: چادر هیات‌ها برپا شده و مساجد و حسینیه‌های سطح منطقه برای ماه عزاداری محرم و صفر آماده شده‌اند.

 

بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: همزمان با فرا رسيدن ماه هاي محرم و صفر ، ويژه برنامه هايي با هدف معرفي سبک زندگي حسيني و تکريم معارف اسلامي در سراي محلات 13 گانه منطقه 8 برگزار مي شود.

وی افزود: مراسم عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ مردم ریشه دارد و با شروع ماه محرم و صفر هیات‌های عزاداری به صورت خودجوش برپا می‌شوند.

شهردار منطقه 8 تصریح کرد: در همین راستا تمهیدات خاصی را در نظر گرفته‌ایم تا سیمای شهر هوای محرمی به خود بگیرد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با مساجد و هیات‌های مذهبی موجود در منطقه گفت: در صدد هستیم تا امسال نیز در دو ماه محرم و صفر خدمات خوبی را به شهروندان ارائه دهیم .

نوری همچنین از آمادگی معاونت خدمات شهری برای ارائه آموزش‌های لازم به مساجد و هیات‌ها برای موضوع پسماند و بازیافت در این دو ماه خبر داد و گفت: طرح هیات پاک و استفاده از مواد زیست تجزیه پذیر در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه 8 با اشاره به اجرای ویژه برنامه های ایام عزاداری سالار شهیدان در منطقه 8 عنوان داشت: اين ويژه برنامه ها با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهداي اسلام و به منظور تعظيم و تکريم شعائر و معارف اسلامي ؛ گسترش و تعميق آموزه هاي ديني-مذهبي و هويت افزايي انقلابي شهروندان در سراي محلات 13گانه ي اين منطقه به اجرا در مي آيد.

وی در پايان خاطر نشان کرد : ويژه برنامه هاي مذکور شامل برگزاري مراسم زيارت عاشورا ، نوحه خواني ، فضا سازي و سياه پوش کردن سراي محلات ، شب شعر عاشورايي ، مسابقات فرهنگي و هنري و... است.

لازم به ذکر است؛ اين برنامه ها از ابتداي ماه محرم و به صورت زمان بندي مناسبتي و در قالب دوره هاي معين در سراي محلات 13گانه منطقه اجرا می شود.