تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


برنامه های آموزشی بازیافت ویژه ماه محرم
تاريخ خبر: يکشنبه، 26 شهريور 1396 ساعت: 13:31

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛همزمان با ماه محرم برنامه های آموزشی بازیافت و تفکیک پسماند در اماکن مذهبی منطقه 19 ویژه نمازگزاران و عزاداران تدارک دید ه شده است.

 

 مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اهمیت جلب مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و افزایش توزیع نذورات در اماکن مذهبی کارشناسان محیط زیست با حضور در این اماکن به آموزش نحوه تفکیک پسماندها و اهمیت این موضوع می پردازند .

وی ادامه داد : در همین راستا پیش بینی می شود طی این ایام در بیش از 50 مسجد پر تردد سطح منطقه، 60 مخزن ویژه پسماند  و کیسه های زباله توزیع  شود.

 زنگنه فر  به برپایی ایستگاه های صلواتی در معابر منطقه اشاره کرد و افزود : به منظور ساماندهی ظروف یکبار مصرف در مقابل این ایستگاه ها، بیش از 30 مخزن با هدف تفکیک پسماند توزیع خواهد شد .

معاون شهردار خاطر نشان کرد : کارشناسان بازیافت با حضور در مساجد به بیش از 300 نمازگزار درخصوص مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف و جایگزینی آن با ظروف یکبار مصرف گیاهی و تجزیه پذیر آموزش خواهند داد.

همچنین آموزش هایی ویژه خادمین به منظور جمع آوری و تفکیک زباله تر از خشک  به همراه توزیع اقلام تشویقی پیش بینی شده است .

این مسئول به آموزش دیگر گروه های هدف در این ایام تاکید کرد و افزود:  تفکیک پسماند در مدارس، سرای محلات، پایگاه های بسیج و سایر اماکن با هدف ترویج استفاده از ظروف گیاهی توسط کارشناسان آموزش داده می شود.