تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


زلف توسعه صنعت خودرو به خصوصی سازی گره خورده است
تاريخ خبر: دوشنبه، 23 مرداد 1396 ساعت: 14:03

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای برخی سیاست های غلط در صنعت خودرو ، اظهار داشت  : متاسفانه وجود چنین سیاست های غلطی در این سالها منجر به افت سطح کیفی خودروها و عدم تحول در حوزه خودروسازی کشور شده است.

 

رضا علیزاده گفت : در دهه های اخیر اعمال برخی سیاست های غلط در  صنعت خودرو من جمله حرکت در جهت بازار انحصاری، قیمت گذاری و حمایت های غیر اصولی دولت از خودروسازان ، متاسفانه صنعت خودرو ایران را در شرایط نامناسبی قرارداده و مانع توسعه دلخواه در این بخش شده است.

وی با اشاره به چالش ها و مشکلات صنعت خودرو ایران تاکید کرد : صنعت خودرو ایران باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردد و با اصلاح تدریجی تعرفه ها شرایط برای دستیابی به ثبات قیمت در بازار خودرو فراهم شود.

وی گفت : با واگذاری قطعی سهام شرکتهای خودروساز به بخش خصوصی واقعی ضمن اینکه بازار خودرو رقابتی می شود جریان تولید و تنوع بخشی در این صنعت نیز تغییر و مصرف کننده و تولید کننده هر دو از این شرایط منتفع خواهند شد. 

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : با گسترش انگیزه رقابت در تولید و بازار ، ضمن جهت گیری درست قیمت ها ،شاهد افزایش کیفیت و تلاش برای طراحی تولیدات جدید به بازار داخل خواهیم بود.

علیزاده با اشاره به اینکه همچنان وضعیت تولید خودرو در ایران قابل قبول نیست ، تصریح کرد : عدم تنوع بخشی در تولید و عرضه مدل های محدود و غیر رقابتی ، متاسفانه عدم رضایت بسیاری از مصرف کنندگان داخلی را به دنبال داشته است.

وی گفت : عدم اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی موجب گردیده صنعت خودروسازی در ایران نیز به پویایی و تحول مورد هدف دست پیدا نکند.