تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


سفره ساده افطاری در بوستان جوانمردان
تاريخ خبر: شنبه، 3 تير 1396 ساعت: 11:19

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز،حوزه مقاومت بسیج حضرت سیدالشهداء(ع) با چیدن سفره افطاری ساده در بوستان جوانمردان ایران میزبان بیش از یک هزار شهروند روزه دار در این بوستان شد.

 

 رویان تاش فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت سیدالشهداء(ع) در این خصوص گفت: چند سالی است که سنت افطاری ساده در مکان های عمومی کشورمان به عنوان یک نماد اسلامی و فراگیر در حال ترویج است و بنابر فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برپایی سفره های ساده افطاری، این حوزه بر آن شد تا این سنت حسنه را نیز در منطقه 22 احیا و این فرهنگ را ترویج نماید. در این راستا، جمعی از بسیجیان منطقه اقدام به آماده سازی بسته های ساده افطاری نموده و با چیدن سفره ساده افطاری میزبان بیش از1000 نفر از همشهریان روزه دار در بوستان جوانمردان شدند.

 رویان تاش ادامه داد: در سالهایی که ماه رمضان همزمان با فصل گرما باشد، زندگی شبانه در شهرهای بزرگ رونق می‌گیرد. آغاز این فعالیت های شبانه با افطار در بوستان‌ها آغاز می‌شود که هم هوای خنکتری دارند و هم خانواده های می‌توانند ساعاتی را در این پارک ها به تفریح بگذرانند. مردم روزه دار منطقه نیز در بوستان جوانمردان  به دور سفره های افطار جمع شده و ساعاتی را در کنار هم گذرانده و بدور از هرگونه تجملات و در نهایت سادگی روزه ماه مبارک رمضان را افطار می کنند.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این حرکت خیرخواهانه در شهر تهران و در کشور بیشتر شود و بتوانیم در سال‌های آینده نیز این سنت حسنه را برای شهروندان روزه‌دار انجام دهیم.