تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


لزوم سیاست گذاری دولت جدید جهت بومی سازی تکنولوژی در صنعت خودرو
تاريخ خبر: سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت: 10:17

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران معتقد است که حلقه مفقوده صنعت خودرو ایران، عدم وجود سیاست منسجم به منظور ارتقاء توانمندی های این صنعت است.

 

رضا انصاری اظهار داشت : باید دولت جدید در حوزه سیاست گذاری و بومی سازی تکنولوژی و ارتقاء توانمندی های صنعت خودرو سیاست منسجمی را تدوین نماید.

وی تصریح کرد : در صورتی که در حوزه سیاست های کلان تجاری ، صنعتی ،پولی  و تحقیق و توسعه ، سیاست منسجمی در کشور تدوین و دنبال شود بی شک می توان به شرایط خوبی در توسعه صنعت خودرو در کشور دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه امروز تعامل هوشمندانه لازمه توسعه صنعتی و اقتصادی در جهان است ، یاد آورشد : باید نحوه تفاهمات و همکاری ها در صنعت خودرو ایران به صورتی باشد که منجر به انتقال تکنولوژی و ارتقاء توانمندی های تولیدی در کشور شود .

وی خاطر نشان کرد : با انتقال تکنولوژی و تمرکز در جهت افزایش داخلی سازی و همچنین بومی سازی تکنولوژی در صنعت خودرو ایران ، می توان بر هر گونه تغییر در جریان همکاری ها که طبعا بازار و قیمت ها را متاثیر می کند فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا تکنولوژی از جمله عوامل  کلیدی دستیابی به مزیت رقابتی است ، تاکید کرد : امروز یکی از ابرازهای تحقق اقتصاد مقاومتی و دستیابی به رشد و توسعه ،استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا بدون وابستگی به شرکتهای خارجی است .

نماینده داراب و زرین دشت در خانه ملت افزود : وزارت صنعت و معدن در دولت دوازدهم باید تلاش کند تا در صنعت خودرو تکنولوژی های کلیدی و اساسی که به نوعی در ایجاد مزیت رقابتی در صنعت خودرو موثر است بومی سازی شوند تا توانمندی ها در حوزه خودروسازی ایران گسترش یابد.

انصاری تصریح کرد : در صورتی که انتقال تکنولوژی به داخل کشور صورت گیرد، صنعت خودرو ایران از مونتاژکاری فاصله گرفته و توان طراحی و تولید محصولات در داخل کشور فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به برخی همکاری های مشترک خودروسازان با شرکتهای خارجی در یک سال اخیر ، اظهار داشت : بی تردید نگاهی که یکسوی آن توانمندی های داخلی و سوی دیگر تجربه کشورهای موفق جهانی در صنعت خودرو باشد ،خودروسازی ایران  را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت خواهد کرد.