جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 ارديبهشت 1396     
شهردار زاهدان
رفع شکاف عمیق بین شمال و جنوب تهران الگویی برای سایر شهرهاست

به گزارش اخبار کلانشهر ها؛شهردار زاهدان با اشاره به اینکه شهر تهران در یک دهه گذشته پیشرفت های بسیاری داشته است، گفت: شکاف عمیق بین مناطق شمالی و جنوبی تهران به نحو محسوسی کاسته شده است که این می تواند الگویی برای دیگر شهرها نیز باشد.

 

محمد خاشی  اظهار داشت: اداره یک شهر آن هم به بزرگی پایتخت کار بسیار سختی است، اما شهرداری تهران در چند سال گذشته در زمینه های مختلفی نظیر فضای سبز، شهرسازی و حمل و نقل عمومی بسیار خوب عمل کرده است.

وی احداث خطوط مترو در کلان شهر تهران را یکی از اقدامات شایسته شهرداری دانست و عنوان کرد: شهرداری تهران در زمینه تامین زیر ساخت ها اقدامات بسیار خوبی داشته است و باید از این اقدامات به نام موفق ترین ها در کشور نام برد.

شهردار زاهدان بازدید از پروژه های موفق کلان شهرها را یکی از راه های الگوبرداری و آغاز پروژه های جدید دانست و افزود: رویدادهای مثبت در کلان شهرها و شهرهای مختلف برای شهردارها تاثیرگذار است.

خاشی ادامه داد: پس از بررسی پروژه های احداث مترو در کلان شهر تهران، مطالعات زیرساخت ریلی را در زاهدان آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه کلان شهرهایی چون زاهدان از سرانه درآمد پایینی برخوردارند، تصریح کرد: با این حال در زیرساخت های زاهدان مباحث تقاطع های غیر همسطح و کیفی سازی محیط شهری را به جد دنبال می کنیم.

شهردار زاهدان کیفیت محیط شهر را یکی دیگر از الزامات کلان شهرها و شهرها عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته شهرسازی در کلان شهر تهران به خوبی انجام شده است و این اقدامات قابلیت الگوبرداری های کلان برای دیگر کلان شهرها را دارد.

خاشی عدم هماهنگی بین دستگاه ها را از عمده ترین مشکلات شهرداری های کشور دانست و افزود: این ناهماهنگی ها روند پیشرفت پروژه ها را کند کرده و برای شهرداری ها معضل ایجاد می کند، بنابراین باید هر چه زودتر مدیریت یکپارچه شهری در کلان شهرها شکل بگیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: