جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 فروردين 1396     
ارتقاء کیفیت باید اولویت اصلی خودروسازان در سال 96 باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛ نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که در سال 96 خودروسازان باید ارتقاء کیفی تولیدات را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار تهرانی نیوز اظهار داشت : انتظار می رود در سال جدید، شاهد تحول کیفی در صنعت خودرو باشیم البته مجلس نیز همواره حامی خودروسازان بوده و در این زمینه شرکتها را یاری خواهد نمود.

وی با اشاره به نام گذاری امسال و تاکید مجددا رهبری بر  تولید و اشتغال در کشور خاطر نشان کرد : با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری و در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی آن چه که امکان تولید در کشور دارد نباید مشابه خارجی آن وارد شود. با توجه به طرح چنین مباحثی ،بی شک میدان وسیعی برای شرکتهای خودروسازان باز شده است.

وی تصریح کرد : البته خودروسازان باید از این موقعیت استفاده نمایند نه اینکه این موضوع بستری برای سوء استفاده شرکتها را فراهم نماید.

وی گفت : خودروسازان باید در سال جدید و در راستای توجه به تولید ، نسبت به ارتقای کیفیت خودروها اقدام نمایند. در صورتی که چنین اقدامی توسط شرکتها صورت گیرد قطعا مجلس و کمیسیون صنایع و معادن نیز حمایت جدی تری را از خودروسازان خواهد نمود.

وی در ادامه با گلایه از افزایش تردد خودروهای چینی در کشور تصریح کرد : متاسفانه آمار خودروهای چینی در کشور افزایش یافته است و قطعا سوالی که مطرح است اینکه چرا باید چنین جریانی رخ دهد. بی تردید مهمترین دلیل آن کیفیت و قیمت مناسب تر این خودروها در مقایسه با سایر تولیدات موجود در بازار است.

نماینده د نماینده سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در صورتی که مردم از کیفیت خودروهای ساخت داخل رضایت داشتند به سمت خودروهای چینی ، روی نمی آورند.

اسماعیلی تاکید کرد : چنانچه امسال ،اشتغال پایداری در صنعت خودرو ایجاد شود، عمده تمرکز خودروسازان باید در جهت افزایش کیفیت باشد و و همزمان دولت نیزاز ورود بی رویه خودروهای خارجی به خصوص خودروهای فاقد برند خوب و کم کیفیت جلوگیری نماید.

وی همچنین بر لزوم طراحی خودروی ملی در کشور تاکید کرد و گفت : انتظار می رود در سال جدید شاهد طراحی و تولید خودروی ملی در کشور باشیم.

وی در ادامه به موضوع تعرفه واردات پرداخت و اظهار داشت : با کیفیت موجود نباید تعرفه واردات در سال جدید تغییر کند در صورتی که تعرفه واردات بی رویه افزایش یابد و خودروسازان داخلی بی رقیب بمانند شرکتها نه تنها کیفیت را بالا نخواهند برد بلکه شاهد افت کیفیت خواهیم بود.

وی گفت : چنانچه خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت تولیدات تلاش جدی نمایند قطعا می توان نسبت به میزان تعرفه ها بازنگری جدی نموده و نسبت به افزایش آنها اقدام نمود.

وی خاطر نشان کرد : اینکه بهانه ای برای خودروسازان باشد که تعرفه ها را افزایش دهیم و از سویی شرکتها نسبت به کیفیت ها تلاشی نکنند قطعا به نفع صنعت خودرو نخواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: