جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آذر 1395     
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد:
با توجه به عدم ارائه تسهیلات از سوی دولت روند توسعه ناوگان ریلی شهری بسیار کند پیش می رود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه هوای پاک گفت: دولت طرحی را در قالب لایحه برای کنترل میزان آلودگی هوا در کلان شهرها به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است.

احمد صفری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: لایحه مذکور راهکارهایی را برای کنترل آلودگی هوا پیشنهاد داده است ولی متاسفانه در این لایحه برنامه ای اساسی برای کنترل میزان آلایندگی وسایل نقلیه عمومی از نظر فنی پیش بینی نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه وسایط حمل و نقل عمومی به دلیل فرسودگی، آلایندگی بسیاری تولید می کنند و از نظر فنی بی نقص نیستند نیاز به بررسی اصولی زیرساخت ها و رفع نواقص شبکه حمل و نقل شهری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تحول در شبکه حمل و نقل ریلی شهری (مترو) و توسعه آن امری ضروری در راستای بهبود شرایط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توسط شهروندان است و متاسفانه در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات روند توسعه سازی ناوگان ریلی شهری بسیار کند پیش می رود و نیاز به ارائه تسهیلات و اعتباراتی ویژه از سوی دولت دارد.

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در استان های مرزی اظهار داشت: استان کرمانشاه و سایر استان های مرزی با مشکل ریزگردها مواجه اند و این معضل منبع اصلی آلودگی هوا در این نقاط از کشور است و متاسفانه دولت هیچگونه برنامه خاصی در جهت کاهش ریزگردها و کنترل آن ها ارائه نداده اند، لذا حذف این عامل نیاز به اقدامی عملی از سوی دولت و مسئولین ذیربط دارد و باید برنامه ها از حالت گفتاری خارج و به شکل اجرایی درآیند.

صفری بیان کرد: با وجود رفع تحریم ها هنوز مسئولین توجهی به استان کرمانشاه و سایر استان های مرزی نداشته اند و راهکاری در جهت رفاه حال شهروندان برای کاهش میزان ریزگردها پیشنهاد نداده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: از ریاست سازمان محیط زیست کشور خواستاریم به مسئله آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی سراسر کشور توجه ویژه ای داشته باشند و در کنار حل این مسائل راهکاری برای تقلیل میزان ریزگردها در نقاط مرزی ارائه نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: