جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 آذر 1395     
توکلی در تشریح خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی:
70درصد اسکان یافتگان زائران اربعین حسینی مرد و 30 درصد بانوان بودند

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه بین 20 تا 30 هزار نفر در 5 نقطه کربلا و یک نقطه شهر نجف در مراسم اربعین حسینی اسکان یافتند، گفت: حدود 70 درصد اسکان یافتگان را مردان و 30 درصد را بانوان شامل می شدند.

اکبر توکلی با اشاره به ارایه خدمات در مراسم اربعین حسینی و اسکان زائران گفت: شبانه روز بین  20 تا 30 هزار نفر اسکان در 5 نقطه کربلا و یک نقطه شهر نجف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این اسکان شامل 170 چادر بزرگ با تمامی امکانات و لوازم مورد نیاز بود، ادامه داد: لوازم گرمایشی، روشنایی، شارژ موبایل، پتو، بالش و .. مواردی بود که در این چادرها ارائه میشد. کیفیت اسکان به لحاظ مسایل بهداشتی و نظافتی از استانداردهای بالایی برخوردار بود، به گونه ای که سعی شده بود رضایت زائران اباعبدالله حسین را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه شهرداری تهران از سراسر استان های کشور پذیرش برای اسکان داشته و تنها اسکان ها منوط به شهروندان تهران نبود، اضافه کرد: در شهر نجف اشرف عمده اسکان مربوط به استان تهران و البرز و در کربلای معلی عمده اسکان یافته ها از استان چهارمحال و بختیاری بودند. حدود 70 درصد اسکان یافتگان مردان و 30 درصد را بانوان شامل می شدند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه مشاوره مذهبی و  باجه های بانک شهر در مراکز اسکان از دیگر تسهیلات بود، تصریح کرد: امکان درمانگاه و اوژانس اضطراری نیز فراهم شده بود. از دیگر ویژگی ها اختصاص مکان ویژه و مجزا برای بانوان در شهر کربلا بود.

توکلی با بیان اینکه در ابتدا قرار نبود که تامین غذای زائران برعهده شهرداری تهران باشد اما این موضوع نیز در دستور کار ما قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی هایی که با موکب قمربنی هاشم و استان چهارمحال بختیاری انجام شد، به طور تقریبی روزانه 10 هزار پرس غذا در بین عزاداران حسینی توزیع شد. همچنین ایستگاه صلواتی شامل چای و دمنوش های گیاهی نیز برای خدمات به زائران برپا بود.

وی با اشاره به حضور پزشک طب سنتی و ماساژ درمانی در مراکز اسکان شهرداری تهران گفت: ایجاد نانوایی سیار، آتش نشانی و پایگاه درمانی و پزشکی شهر سالم نیز از موارد تعبیه شده بود. همچنین ورود 2 دستگاه بویلر توسط سازمان بهشت زهرا(س) که از طریق مهندسی معکوس ساخته شده بود تا زائران بتوانند از آب گرم برای استحمام استفاده کنند هم از دیگر خدمات ارائه شده بود.

وی در خصوص تجهیز سرویس های بهداشتی در مکان های اسکان تصریح کرد: نصب پلاکادرها و بنرها برای ارایه مسایل فرهنگی و همچنین موارد ایمنی و نظافت و بهداشت نیز از دیگر فعالیت ها بود. ایجاد حراست و نگهبانی 24 ساعته و هماهنگی های لازم در خصوص ستاد گمشدگان هم انجام شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به حضور پرسنل سازمان تا یک هفته دیگر در شهرهای نجف و کربلا برای جمع آوری چادرهای اسکان و کانتینرهای اعزامی افزود: این کار زمان بری است اما تا جمع آوری کامل وسایل در عراق خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: