جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 آبان 1395     
آلودگی ناشی از سوخت خودروها یک معضل جدی است
رفع معضل آلودگی هوا در کلانشهرها نیازمند رعایت استانداردهای تولید خودرو و سوخت است

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر خودروها در آلودگی هوای شهر تهران گفت: در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مبحث تاثیر خودروها بر آلودگی هوا مطرح شده و در حال بررسی است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: خودروها عامل اصلی ایجاد آلایندگی هستند لذا باید مطابق با استانداردهای بین المللی تولید شوند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آنها را برعهده دارد، تصریح کرد: نظارت بر رعایت استاندارد تولید خودروها بر عهده دستگاه های اجرایی است و باید مجلس شورای اسلامی نیز نظارت خود را بر این بخش قوی تر نماید.

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: با نظارت دقیق مجلس شورای اسلامی در اجرای قوانین، میزان تخلفات و تخطی از قوانین مصوب کاهش می یابد.

وی بیان کرد: آلودگی هوای ناشی از سوخت خودروها به عنوان یک معضل جدی گریبان گیر شهر تهران و سایر کلانشهرها شده است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه رعایت استانداردهای تولید خودرو و سوخت مصرفی آن در کاهش میزان آلایندگی موثر است، عنوان کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا استانداردهای تولید خودرو و سوخت مصرفی آن را مورد بررسی قرار دهد همچنین راهکاری برای دستیابی به این استانداردهای بین المللی پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه استانداردسازی مصرف سوخت در کاهش آلودگی موثر است، ابراز داشت: امیدواریم که با تصویب لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا در کلانشهرها بلاخص تهران بزرگ باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: