جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 1 مهر 1395     
کندی در روند نوسازی در ناوگان تاکسیرانی اراک

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اراک گفت: 3 هزار دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی استان در حال فعالیت می باشد که از این تعداد 620 دستگاه تاکسی فرسوده است.

رضا علینقی پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: طرح نوسازی تاکسی ها در اراک در حال اجرا است و تاکنون 500 نفر از دارندگان تاکسی فرسوده در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی ابراز کرد: خودروهای پژو 405 و سمند جهت نوسازی در نظر گرفته شده که تسهیلات بانکی آن ها 20 میلیون تومان با کارمزد 16 درصدی و بازپرداخت 48 ماهه است.

وی با اشاره به وجود مشکلات در روند نوسازی اذعان داشت: از جمله مشکلات پیش آمده در اجرایی شدن نوسازی تاکسیرانی اراک عدم همکاری بانک با رانندگان است که برخلاف دستور العمل طرح، از سوی بانک درخواست دو ضامن از متقاضیان شده و همچنین بر اساس مصوبه نوسازی رانندگان می توانند ضامن یکدیگر شوند این در حالی است که بانک فیش حقوقی تاکسیرانان را فاقد اعتبار ضمانتی می داند.

علینقی پور در ادامه ابراز کرد: وجود دو مرکز اسقاط در اراک، از جمله مشکلات دیگر در روند نوسازی است چرا که رانندگان جهت اسقاط خودرو به مرکز اسقاط تهران ارجاع داده می شوند و به دلیل انتقال خودروها به وسیله ماشین های حمل بار هزینه ای چند برابر از سوی رانندگان پرداخت می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر وجود مشکل اسقاط و عدم همکاری بانک، شرکتهای خودروساز نیز در تحویل خودروهای نو با تاخیر عمل می کند که این موارد باعث کند شدن روند نوسازی شده است و تاکسیرانی اراک جهت رفع این موانع پیگیری هایی انجام داده و فعلا به نتیجه ای نرسیده است.

وی با اشاره به عدم توان مالی رانندگان در پرداخت اقساط اظهار داشت: در راستای عملی شدن طرح نوسازی باید تسهیلات ویژه تری برای رانندگان در نظر گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: