جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 خرداد 1395     
توجه به صنعت خودرو باید در چهارچوب اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،  نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی و متقاضی عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به  لزوم توسعه صنعت خودروی کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی نوعی اقتصاد درون زا است که  هدف آن توجه هر چه بیشتر به ساخت داخل است بنابراین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو باید در مسیر عمق ساخت داخل در حوزه خودروسازی حرکت شود.

سید مهدی مقدسی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، اظهار داشت: به هر شکل اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اولویت است به همین علت بخشی که به عنوان چهارچوب اقتصاد مقاومتی و به عنوان محور کار برای خروج از بحران در کشور انتخاب شده در  همان قالب نیز باید به صنعت خودرو و سایر صنایع نگاه شود که در مجموع این موضوع به معنی اقتصاد درون زا و استفاده از قابلیت های ساخت داخل است.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم تصریح کرد: به طور کلی مفهوم این  توضیحات مطلق نیست و واحدهای تولیدی می بایست تولیدات و محصولات خود را به لحاظ کیفی ارتقا بخشیده و به دنبال کاهش قیمت تمام شده باشند البته قیمت خودروهای داخلی را برای ورود به بازار های داخلی و خارجی باید بر اساس منطق اقتصادی تعدیل یابد.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار درون واحدهای صنعتی اذعان داشت: درهر صورت صنایع داخلی باید موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهد و به طور قطع واحدهای صنعتی بزرگ خودروسازی در کشور بایستی اصلاح ساختاری را اعمال نمایند تا شرایط کاهش هزینه ها، ارتقا کیفیت و رقابت با محصولات خارجی فراهم گردد.

مقدسی در ادامه تصریح کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که همه مسئولین و دست اندرکاران بتوانند از محصولات و تولیدات داخل دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنده سالیان سال در شرکت های بزرگ اقتصادی فعالیت داشته لذا کمیسیون صنایع و معادن به عنوان اولویت اول بنده در مجلس است تا بتوانم از این طریق برای کشور و خصوصا  استان صنعتی مرکزی به ویژه شهر اراک اقدامات موثری را انجام دهم.


 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: