جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 دی 1392     
لزوم تغییر سوخت تاکسی ها به گاز مایع در جهت کاهش آلودگی هوا

به گزارش شهرداری نیوز ، عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص بحران و تشدید آلودگی هوای تهران گفت: آمار مربوط به آلودگی هوای تهران به خوبی بیانگر این نکته است که 21تا22 درصد از این آلودگی ها مربوط به بخش صنعتی است و حدود 79 درصد از آلودگی هوای تهران شامل  آلودگی های غیر صنعتی است.

مجید منصوری بیدکانی در خصوص آلایندگی های خودرو افزود: تغییر سوخت یورو2 به یورو4 از میزان آلایندگی خودروها نکاسته است، و این نکته بیانگر مشکلی است که عمده خودروهای موجود دارند. از جمله مشکلات خودروهای موجود فرسودگی برخی از آنهاست.

وی اظهار داشت: صنعت خودرو سازی کشور را باید توسعه داد و با به روز رسانی این صنعت ، به ساخت خودرو هایی با مصرف سوخت پایین تر اقدام نمود .

وی در خصوص نقش دولت در نوسازی خودرو ها افزود: دولت با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می تواند روند نوسازی خودروها را سرعت بخشد که البته با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که برای مصرف کنندگان تسهیلاتی قائل باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلاتی که از جانب دولت برای دارندگان خودروهای فرسوده قرار می گیرد باید ارزش اقتصادی خودروی فرسوده را در نظر گیرد و مابقی آن تسهیلاتی با بهره های کم باشد تا متقاضیان برای نوسازی خودروهای فرسوده ترغیب شوند.

وی افزود: روند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باید همسو با تولید خودروهای جدید باشد. در این امر باید از سویی انگیزه برای تولید خودرو در میان خودروسازان و از سوی دیگر انگیزه برای جایگزینی خودروهای فرسوده در میان متقاضیان ایجاد کرد.

وی همچنین در خصوص آلایندگی تاکسی های فرسوده اظهار داشت: با توجه به نقش عمده تاکسی های فرسوده در آلودگی هوای تهران، می توان با تغییر سوخت تاکسی ها به گاز مایع مقدار زیادی از آلودگی هوا کاست.

وی افزود: گاز مایع در مقایسه با گازهایCNG  که مورد استفاده قرار می گیرد امنیت بیشتری دارد و میزان آلودگی کمتری تولید می کند. گازهای مایع به دلیل فشار کمتر در مقایسه با گازهای CNG احتمال انفجار کمتری دارند و بدین ترتیب مصرف کنندگان آن در امنیت بیشتری هستند. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: